Z inicjatywy przewoźnika

P1020842We wtorek informowaliśmy o wprowadzeniu nowego systemu zapowiadania pociągów spółki Koleje Śląskie. Zobowiązaliśmy się do wyjaśnienia z czyjej inicjatywy doszło zmian. Dzisiaj możemy przekazać, że za zmianą systemu zapowiadania pociągów stoi śląski przewoźnik kolejowy.


Przypominamy, że od nowego rozkładu pociągi spółki Koleje Śląskie są zapowiadane w następujący sposób: „Pociąg osobowy Kolei Śląskich, linii S1 do stacji Gliwice odjedzie z toru 7 przy peronie pierwszym”. Nowością w powyższym komunikacie, jest pogrubiony fragment, w którym megafonista informuje nas o numerze danej linii, zgodnie z nomenklaturą śląskiego przewoźnika.

Z inicjatywy Kolei Śląskich zmieniono głoszenie komunikatów przez megafony. Dochodzą do nas opinie, że są to zmiany na lepsze – wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Wprowadzona zmiana dla pasażera jest zmianą na lepsze, ale jest też aspekt ekonomiczny ważny dla samej spółki:

– Mieliśmy problem z odpowiednim oznakowaniem pociągów tablicami malaturowych z numerami relacji. Zmianę uzgodniliśmy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. Po prostu było ich zbyt dużo. Ten sposób zapowiadania pociągów sprawi, że zamiast 26 tysięcy sztuk tablic, do należytego oznaczenia składów wystarczą tylko trzy tysiące – dodaje Dariusz Pękosz, wiceprezes śląskiej spółki.

3 komentarze

  1. Szkoda że to KŚ nie pytają pracowników co ich zadaniem brakuje podróżnym, o co wypytują np. czy wszędzie się zatrzymuje, co to za nr. pociągu itp. Nr. linii nic nie mówi bo nie ma go w rozkładach plakatowych.

    1. „Nr. linii nic nie mówi bo nie ma go w rozkładach plakatowych.”
      Hmm… czy aby na pewno nie ma go na rozkładach plakatowych?

  2. Jest jako nazwa pociągu. Trzeba spojrzeć na plakat. Wogóle, to denerwuje mnie narzekanie kierowników pociągów i palenie papierosów w pociągach. Kś powinny poprawić jakość usług poprzez czysty tabor, bardziej punktualny i realny czas przejazdu (obecny to życzenia marzyciela), bardziej jednolity rozkład (a nie 10 wersji) – już kiedyś był bardziej stabilny (w tym roku po kilka wersji na miesiąc, co jest chore i zniechęca nas do waszych usług), lepsze skomunikowania (jeszcze rok temu było to możliwe a teraz nie i od roku piszę skargi i dostaję brzydkie odpowiedzi, bardzo chamskie, wręcz traktujące mnie jak debila który nie potrafi czytać rozkładu – Prezes powinien zrobić z tym porządek, nie wolno tak traktować klientów). My nie chcemy książek, zapowiedzi wypowiadanych przez gwiazdy tylko punktualności, czystości i kultury osobistej pracowników. Każdy rozumie remonty, autobusy i chwilowe problemy z tym związane, ale wtedy potrzebujemy dodatkowej informacji i pomocy. Nic więcej. Dziękuję tym którzy zawsze chętnie pomogą i udzielą niezbędnej informacji.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *