SA138 na S58

Czeska Regionova 814 i polski SA138
Czeska Regionova 814 i polski SA138

Miało dzisiaj nie być o Cieszynie, ale niech tam… Powodem tej informacji jest taki ładny widok, który można było zaobserwować dzisiaj na dworcu przy ulicy Hajduka po godzinie 10.20. Do obecności składu czeskiej Regionova 814 miasto powoli się zaczyna przyzwyczajać, ale SA138 Kolei Śląskich, nie w godzinach nocnych, to już fakt godny uwagi. A dzisiaj właśnie ten pociąg obsługiwał linię S58 Cieszyn – Czechowice-Dziedzice. Nie mamy nic przeciwko, by ten tabor pozostał tu na dłużej, a jak wizualnie zmienia to postrzeganie kolei dla przeciętnego odbiorcy pokazuje najlepiej zamieszczone obok zdjęcie.


Nie chcemy niczego sugerować, ale o tak nowoczesny tabor na linii Cieszyn – Czechowice-Dziedzice powinno być łatwiej już za kilkanaście dni, gdyż Koleje Śląskie wraz z nadejściem roku 2016 czasowo kończą obsługiwać fragment linii S31 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Oświęcim. Ma to związek z wycofaniem się z finansowania tych połączeń przez województwo małopolskie. Na linii S31 Czechowice-Dziedzice – Oświęcim – Katowice też nie jeżdżą cuda techniki, ale z pewnością likwidacja kilkunastu połączeń w pobliżu naszego regionu paradoksalnie umożliwi więcej kombinacji taborowych. A nic innego, jak właśnie takie działania najszybciej zachęcą ludzi z Cieszyna i okolic do powrotu do kolei, co jest tu możliwe, o czym przekonaliśmy się w końcu 2012 i w pierwszych miesiącach 2013 roku.

3 komentarze

  1. Ja uważam że wymuszone wycofanie połączeń KŚ przez Oświęcim jest spowodowane wypychaniem PR przez KMŁ i PR aby mieć zajęcie na woj. Małopolskim będzie przy następnej korekcie kursować aż do Czechowic Dz. i fakt ta „nadwyżka ” taboru KŚ śmiało może być rzucona na Cieszyn, szkoda tylko że taki tabor to rodzynek.

    1. Też uważam, że to idzie w tym kierunku. A tabor po 1 stycznia idzie tak przeorganizować, że być może na S58 trafi coś ciekawszego. Szykujemy kampanię dla linii S58 ale dopiero po nowym roku bo dopóki nie skończą Cieszyn Central Station i nie POSPRZĄTAJĄ po sobie, to na razie nie ma sensu. Pozdrawiam

  2. Wygląda na to że peron 1 będzie budowany od podstaw.Przywieziono nowe krawędzie peronowe,zdecydowanie wyższe od tych ,które są na 2 i 3 peronie,pod tym względem ,,jedynka ”będzie wyróżniała się na korzyść,pytanie tylko jaka będzie długość nowego peronu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *