PKP PLK podsumowuje swoje inwestycje

Plk_1PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., tworzą lepszą, konkurencją ofertę dla podróżnego. Wszystko za sprawą prac modernizacyjnych i remontów linii kolejowych na terenie województwa śląskiego. Na przystankach osobowych i stacjach jest bezpieczniej, wygodniej i bardziej komfortowo.


PKP Polskie Linie Kolejowe – zarządca infrastruktury kolejowej, w roku 2015 zmodernizowały i wyremontowały ponad 800 km torów, za prawie 8 miliardów złotych

Dzięki przeprowadzonym inwestycjom znacznie skróciły się czasy przejazdu na trasach m.in. z Warszawy do Bielska-Białej (17 minut krócej), z Warszawy do Katowic (10 minut krócej), a nowe relacje pociągów z województwa śląskiego do Gdyni, m.in. z Bielska Białej i Gliwic, skróciły czas przejazdu ze Śląska nad morze, do 5 godzin i 51 minut – tłumaczy Jacek Karniewski, z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

One comment

  1. Szkoda, że PLK niezbyt równo inwestowały.
    Dojeżdżający z Katowic do Bielska-Białej widzi, że na przystankach inwestycje PLK kończą się w Goczałkowicach Zdroju. Od Czechowic do przystanku Bielsko-Biała Północ stan peronów na stacjach bez zmian. Wyjątkiem jest stacja końcowa Pendolino, gdzie perony i przejście podziemne doczekały się liftingu, nawet windy się instaluje. Nie zmienia to jednak wrażenia, że region bielski jest dla PLK kopciuszkiem.
    Wygląda to trochę dziwnie, ponieważ odcinek z Katowic do Goczałkowic jest w planie inwestycyjnym na ponad 4 mld PLN, a inwestycja w odcinek z Czechowic do Zwardonia na ok. 300mln jest nadal w planie rezerwowym. Wniosek PLK jednemu daje się dwa razy a drugiemu prawie nic.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *