W Gliwicach będą kupować

P1020241

W związku z projektem pt. „Ograniczenie zanieczyszczeń emitowanych do powietrza poprzez odnowienie taboru autobusowego wraz z budową placu parkingowego”, na gliwickie drogi w perspektywie kilkunastu miesięcy powinny trafić nowoczesne, niskopodłogowe autobusy. Oprócz 29 nowych pojazdów, wybudowany ma zostać także parking dla około 25 autobusów wraz z odpowiednimi instalacjami odwodzenia.


Przedmiotem projektu jest zakup nowoczesnego taboru – autobusów komunikacji miejskiej obsługujących linii komunikacji publicznej w Konurbacji Górnośląskiej w tym:

  • jedenastu niskopodłogowych autobusów przegubowych o długości nadwozia 18 metrów, ze spalinowym zespołem napędowym (Euro VI) do 31 grudnia 2016 r.,
  • dziewięciu niskopodłogowych autobusów jednoczłonowych o długości nadwozia 12 metrów, ze spalinowym zespołem napędowym (Euro VI) do 31 grudnia 2016 r.,
  • dziewięciu niskopodłogowych autobusów przegubowych o długości nadwozia 18 metrów, z hybrydowym zespołem napędowym: elektryczno-spalinowym (Euro VI) do 31 grudnia 2016 r.,
  • budowa placu parkingowego dla około 25 autobusów wraz z odpowiednimi instalacjami odwodzenia do 31 grudnia 2016.

W związku z planowanym zakupem nowych pojazdów, odpowiednia liczba autobusów starej generacji będzie wycofywana niezwłocznie po dostarczeniu wyżej wymienionych nowych pojazdów.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gliwicach jest w trakcie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przewidywany termin ogłoszenia przetargu to koniec pierwszego kwartału 2016 r. – przekazał nam mgr. inż. Maciej Krawczyk, Wiceprezes Zarządu Spółki

Całkowity koszt projektu to 48,02 mln złotych, a dofinansowanie ze środków z Unii Europejskiej pokryje 63% całej wartości, czyli 30,25 mln złotych.

2 komentarze

  1. Lepiej kupiliby tramwaje, autobusy nawet z EuroVI nadal zanieczyszczają powietrze, komunikacja w Gliwicach jest niewydolna i nieefektywna, większość mieszkańców w średnim wieku korzysta z samochodów. Kupno nowych autobusów tego trendu nie odwróci, potrzeba radykalnej zmiany systemu włącznie z budową nowych linii tramwajowych na głównych ciągach. Tylko takie działania mogą zachęcić mieszkańców do zmiany przyzwyczajeń. Ale to się nie uda z tym prezydentem siedzącym mentalnością w latach 70. XX w.

  2. Powinni kupić raczej midibusy, sprawdziłyby się idealnie na takie linie, jak 202, 93, czy hipotetyczną linię kursującą z Kopernika na Strefę albo połączenia podmiejskie na terenie gminy Rudziniec.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *