Na 139 trwa walka z czasem

Fragment linii nr 139 w kierunku Katowic
Fragment linii nr 139 w kierunku Katowic

Trwa wyścig z czasem na odcinku linii nr 139 na odcinku Katowice – Czechowice-Dziedzice, by zakończyć trwające już ponad pół roku prace remontowe, mające dostosować jakość tego szlaku na potrzeby pociągów ED250, które od niedzieli rozpoczną regularne kursowanie na trasie Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa – Trójmiasto. Wygląda na to, że walka o likwidację wszelkich niedogodności dla ekip remontowych będzie trwała do momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy.


O ile na odcinku Katowice Ligota – Tychy
i Pszczyna – Czechowice-Dziedzice podróżujemy już z rozkładową prędkością, o tyle pomiędzy Tychami a Pszczyną w dalszym ciągu uwijają się ekipy remontowe. Nie wygląda to najlepiej, ponieważ w dalszym ciągu pociągi zwalniają na niemal wszystkich przejazdach kolejowych w Piasku i w Tychach, dodatkowo zwolnienie wprowadzone zostało na przejeździe w Pszczynie przy ul. Katowickiej. Ponadto, dalej między Kobiórem a Pszczyną ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Ciekawi nas bardzo, w jakich warunkach prowadzony będzie ruch kolejowy na tym szlaku w niedzielę, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy.

Podobnie jest w przypadku budowy peronu w Piasku, w stronę Pszczyny. W związku z remontami przystanków osobowych, informowaliśmy niedawno o tym, że mamy pewne wątpliwości, czy wymiana nawierzchni peronowych na przystanku Katowice Podlesie zrobiona została z należytą jakością. Otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK S.A. w tej sprawie, przedstawione przez Jacka Karniewskiego, z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury kolejowej: – Nie zostały jeszcze dokonane odbiory techniczne w Podlesiu. Dlatego na pewno jeśli są takie niedociągnięcia ze strony wykonawcy nie odbierzemy zlecenia do czasu usunięcia wszystkich usterek.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *