Na 139 trwa walka z czasem

Fragment linii nr 139 w kierunku Katowic
Fragment linii nr 139 w kierunku Katowic

Trwa wyścig z czasem na odcinku linii nr 139 na odcinku Katowice – Czechowice-Dziedzice, by zakończyć trwające już ponad pół roku prace remontowe, mające dostosować jakość tego szlaku na potrzeby pociągów ED250, które od niedzieli rozpoczną regularne kursowanie na trasie Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa – Trójmiasto. Wygląda na to, że walka o likwidację wszelkich niedogodności dla ekip remontowych będzie trwała do momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy.


O ile na odcinku Katowice Ligota – Tychy
i Pszczyna – Czechowice-Dziedzice podróżujemy już z rozkładową prędkością, o tyle pomiędzy Tychami a Pszczyną w dalszym ciągu uwijają się ekipy remontowe. Nie wygląda to najlepiej, ponieważ w dalszym ciągu pociągi zwalniają na niemal wszystkich przejazdach kolejowych w Piasku i w Tychach, dodatkowo zwolnienie wprowadzone zostało na przejeździe w Pszczynie przy ul. Katowickiej. Ponadto, dalej między Kobiórem a Pszczyną ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Ciekawi nas bardzo, w jakich warunkach prowadzony będzie ruch kolejowy na tym szlaku w niedzielę, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy.

Podobnie jest w przypadku budowy peronu w Piasku, w stronę Pszczyny. W związku z remontami przystanków osobowych, informowaliśmy niedawno o tym, że mamy pewne wątpliwości, czy wymiana nawierzchni peronowych na przystanku Katowice Podlesie zrobiona została z należytą jakością. Otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK S.A. w tej sprawie, przedstawione przez Jacka Karniewskiego, z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury kolejowej: – Nie zostały jeszcze dokonane odbiory techniczne w Podlesiu. Dlatego na pewno jeśli są takie niedociągnięcia ze strony wykonawcy nie odbierzemy zlecenia do czasu usunięcia wszystkich usterek.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *