Melodia przyszłości

Dąbrówka Mała - MilowiceWczoraj, tj. 9 grudnia 2015 roku, w Miejskim Domu Kultury Bogucice – Zawodzie filia Bogucice, przy ul. L. Markiefki 44, odbyło się spotkanie w sprawie koncepcji przeprowadzenia linii tramwajowej, która ma połączyć Milowice z centrum Katowic. Zgodnie z zapowiedzią na spotkaniu pojawili się m.in.: niezależny ekspert dr Jakub Halor, specjalista ds. strategii Tramwajów Śląskich – Andrzej Kostek czy Naczelnik Wydziału Transport Urzędu Miasta Katowice – Bogusław Lowak. Byliśmy również i my.


Według założeń dr Jakuba Halora, które zostały przedstawione podczas spotkania, nowa linia tramwajowa powinna biec równoległe do DTŚ S86 oraz ciągu ulic: Katowicka – Leopolda – Le Ronda – Milowcika. Podróż między centrum Katowic a Milowicami, przy obsłudze przystanku co ok. 700 metrów powinna wynieść 11-13 minut.

Niepokoi prezentacja „Wieloletniego Planu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Transportowego Miasta Katowice” – gdzie nie uwzględniono koncepcji budowy tramwaju z Milowic do Katowic. Przekazano inny dziwny pomysł, który wiąże się z wyburzeniem bloków na ul. Ścigały i Markiefki – przekazał dr Jakub Halor.

Szybko to został jednak sprostowane przez Naczelnika Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.

Jest to wyciek, a nie rzeczywisty dokument, z którym ja i grono ludzi, które przy tym pracowało się z tym nie zgadza. Nie jest to pod żadnym pozorem dokument miasta Katowice – wyjaśnił Bogusław Lowak.

Dalsza część spotkania, które trwało ponad dwie godziny, przebiegła pod dyktando rozmów, które nieco odbiegały od meritum zebrania. Jedno pewne jest już dzisiaj. Ewentualna budowa nowej linii tramwajowej prze Bogucice i Dąbrówkę Małą, możliwa będzie dopiero po roku 2020. Jednak aby do tego doszło, muszą zostać przeprowadzone badania, które wykażą zasadność sfinansowania takiego przedsięwzięcia.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *