Niższe ceny na krótszych odcinkach?

P102060429 zł za podróż ekspresem z Katowic do Bielska Białej czy z Krakowa do Zakopanego. 13 grudnia bieżącego roku PKP Intercity zaoferuje swoim klientom super ceny na nowych trasach Pendolino i Express InterCity. Studenci, uczniowie czy posiadacze Karty Dużej Rodziny zapłacą jeszcze mniej. Nowy rozkład jazdy PKP Intercity oferuje rozbudowaną siatkę połączeń dla pociągów Pendolino (Express InterCity Premium) oraz Express InterCity.


Już 13 grudnia br. pociągi EIP pojadą do Bielska – Białej (Tychów, Pszczyny, Czechowic -Dziedzic), Gliwic, Zabrza i Rzeszowa (Dębicy, Tarnowa), a składy EIC m.in. do Jeleniej Góry, Świnoujścia czy Węglińca. Oznacza to, że łącznie z oferty komfortowych i nowoczesnych pociągów ekspresowych będzie mogło korzystać nawet 8,5 mln potencjalnych klientów. Dla nowych relacji przewoźnik przygotował atrakcyjne ceny biletów w ramach oferty Super Promo.

Dobre wyniki przewozowe motywują nas do kolejnych działań przyciągających klientów. Poszerzamy siatkę połączeń ekspresowych, zarazem oferując bezkonkurencyjne ceny dla każdego. Np. cennik tzw. końcówek, czyli nowych tras pociągów Pendolino, zaczyna się od 29 zł. Od cennika Super Promo odliczamy też ulgi ustawowe, dzięki czemu student podróżujący na trasie z Bielska Białej do Katowic za bilet może zapłacić niecałe 15 zł – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity S.A.

Czy aby na pewno nowe ceny biletów są atrakcyjne? O ile koszt biletu na odcinku Katowice – Bielsko-Biała jest jeszcze do przełknięcia, o tyle 29 zł za przejazd z Katowic do Gliwic, a tym bardziej do Mikołowa to już gruba przesada… Wystarczy spojrzeć na ceny oferowane przez Koleje Śląskie. Za podróż ze stolicy województwa śląskiego do Gliwic czy Mikołowa zapłacimy 5 zł. To o 24 zł mniej, niż w przypadku biletów PKP Intercity. Choć wyobraźnie mamy wielką, to ciężko nam uwierzyć by znalazło się wielu chętnych na tak drogą podróż. Rozumiemy też, że oferta adresowana jest do innego segmentu podróżnych, ale taka dysproporcja w cenniku na pewno nie będzie argumentem na tak, jeśli zainteresowany porówna sobie te ceny. Jeśli więc narodowy przewoźnik chce zachęcić ludzi do przesiadki z samochodu na pociąg, to musi się troszkę bardziej postarać.

0a25be670d57090cf7e520e5a7188620

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *