Szopienicki dworzec w coraz lepszym stanie

Katowice Szopienice
Katowice Szopienice

Remont goni remont w Katowicach. Wszystko za sprawą zaoszczędzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe pieniędzy, które pozwoliły na lifting peronów na katowickich stacjach i przystankach. Nie inaczej jest w przypadku dworca w Katowicach Szopienicach. Już wcześniej odnowiona została elewacja budynku znajdującego się na peronie nr 1.


Ku końcowi zbliża się powoli remont peronów na dworcu Katowice Szopienice Południowe. Gotowy jest już peron nr 1, z którego bez problemów od jakiegoś czasu korzystają pasażerowie. W chwili obecnej prowadzone są jeszcze prace na drugiej platformie, które zakończą się już niedługo.

Efekt prowadzonych prac jest widoczny gołym okiem. Dworzec kolejowy w Szopienicach, już jako kolejny obiekt, w końcu przestał straszyć i teraz zachęca do skorzystania z kolei.

One comment

  1. Informacje o poprawie stanu i przystanków dworców są budujące. Szkoda tylko, że te zaoszczędzone środki są wydawane głównie wokół stolicy województwa. Do wydawania na takie liftingi zaoszczędzonych środków na peryferiach województwa PLK ma już duże opory, czyli tzw. węża w kieszeni. Przykład z brzegu to perony na dworcu w Cieszynie, gdzie PLK na lifting dawało 150 tys. PLN. Dopiero interwencja starosty cieszyńskiego spowodowała, że efekt liftingu będzie jakoś wyglądał.
    Kolejny problem to nadzór PLK nad utrzymaniem przystanków. Przykładowo na przystanku Bielsko-Biała Lipnik cieknące rynny z powodu zatkania liśćmi pasażer zgłaszał kilkakrotnie zanim problem usunięto.
    W odczuciu pasażera zakrawa na paradoks sytuacja, że potencjalny problem na stacji (niedziałający zegar, złamana ławka itp.) zgłaszać PLK musi on, bo przewoźnik nie może lub nie chce. W każdym razie jak się zgłosi coś takiego konduktorowi z KŚ to odpowiada, to nie my to PLK, proszę zadzwonić do Sosnowca. Czy to jest normalne ?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *