Coś się jednak w Cieszynie urodziło

Pasażerowie tego pociągu skorzystali już z nowej platformy
Pasażerowie tego pociągu skorzystali już z nowej platformy

Dzisiaj pierwsi podróżni skorzystali z przebudowanego peronu numer dwa na cieszyńskim dworcu kolejowym. Jeszcze kilkanaście dni temu wydawało się to niemożliwe, tymczasem ekipom budowlanym udało się w miarę szybko, po zmianie zakresu inwestycji, przebudować platformę i pokryć ją kostką brukową.


Zmiana zakresu inwestycji sprawiła, że cieszyńskie perony stracą połowę ze swojej dotychczasowej długości. Zyskały za to na wysokości, a na dodatek w całości na ich powierzchni położono wspomnianą kostkę brukową. Nie jesteśmy z branży budowlanej i nie nam oceniać wytrzymałość nowej konstrukcji, ale warto podkreślić, że po sygnałach od samorządowców i organizacji społecznych zgłaszanych u inwestora w ZLK Sosnowiec zmieniono pierwotną koncepcję i patrząc na końcowy efekt na peronie 2, to chwała za to, że tak się stało.

Perony w Cieszynie aktualnie mają około 150 metrów długości, co wystarczy całkowicie, przy tej ilości platform i rodzajach pociągów do obsługi ruchu pasażerskiego, nawet zwiększonego dwukrotnie od 13 grudnia. Wiadomo już, że pociągi linii S58 na osi Cieszyn – Czechowice-Dziedzice przyjeżdżać i odjeżdżać będą z peronu 3, natomiast połączenia Cieszyn – Frydek-Mistek obsługiwała będzie oddana właśnie do użytku platforma numer 2.

Niemniej będziemy przyglądać się dalej realizacji tej inwestycji, ponieważ ekipom do zrobienia został jeszcze peron trzeci (termin zakończenia – do 13 grudnia) i peron pierwszy (termin zakończenia – do końca roku). Cieszy, że prace nabrały należytego tempa i dlatego tym bardziej szkoda, że proces przebudowy cieszyńskich peronów jest krótszy niż proces ustalania procesu przebudowy.

2 komentarze

  1. Ciekawe czy peron 1 też będzie miał 150 metrów,mam taką nadzieję,bo ten stary ziemny był bardzo krótki,pociągi często się nie mieściły.Moim zdaniem to peron 1 powinien obsługiwać pociągi do Frydka,pociąg nie musiałby nawet zmieniać toru.

  2. Po aferze nas wszystkich coś ruszyło, chociaż nie do końca oczekiwaliśmy tego ale lepsze to niż te stare. Tutaj ma rację „jerryzc” z Czech powinien wjeżdżać na tor 1, peron pierwszy pod semafor po to aby ludzie mieli bezpośrednio dojście z i do pociągu, chociaż tam peron niski, ale to że perony będą krótsze to źle wróży na przyszłość. Jaki kolwiek objazd dłuższych składów czy wjazd obu jednostek na ten sam tor z dwóch stron w przyszłości od str. Goleszowa i Zebrzydowic nie będą realizowane ze względu na krótkie perony i w ten sposób jest argument aby takie pociągi nie miały miejsca w przyszłości.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *