Zbudują trzy nowe linie tramwajowe?

P1020483a

Wczoraj informowaliśmy o ogłoszeniu przez Tramwaje Śląskie przetargu na opracowaniu studium wykonalności dla projektu inwestycyjnego spółki. Dziś przyjrzymy nieco bliżej planom dotyczącym budowy nowych linii tramwajowych. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), zawarte zostały trzy nowe torowiska.


Sosnowiec

Pierwszym z trzech wymienionych projektów, jest od dawna zapowiadane przedłużenie „15” wgłąb Zagórza i połączenia jej z linią 26 i 27 na Dańdówce. Zadanie o nazwie „Skomunikowanie wschodnich dzielnic Sosnowca z centrum Miasta i Aglomeracji wraz z zakupem taboru poprzez stworzenie centrów przesiadkowych na terenie dzielnic Zagórze i Dańdówka w Sosnowcu” zostało podzielone na dwa etapy.

Etap pierwszy zakłada budowę torowiska tramwajowego od pętli „Zagórze”, równolegle do ul. Lenartowicza, następnie Al. Paderewskiego, ul. Rydza- Śmigłego aż do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszowskich, gdzie powstać ma podstacja i węzeł przesiadkowy.

Etap I
Etap I

Etap drugi, zakłada dalsze przedłużenie, powstałego w I etapie torowiska biegnącego ul. 11- Listopada do połączenia z linią nr 27, zakończone węzłem przesiadkowym w Dańdówce, wraz z budową podstacji. W ramach tego etapu planuje się także zakup ok. 10 szt. wagonów tramwajowych i 2 pogotowi technicznych.

Etap II
Etap II

Katowice

Drugim projektem jest „Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Połączenie dwóch magistralnych linii tramwajowych funkcjonujących w układzie wschód – zachód biegnących ul. Chorzowską oraz ul. Gliwicką”. W tym zadaniu przewiduje się budowę pojedynczego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą, które obejmuje włączenia z ul. Grundmanna w ul. Chorzowską i ul. Gliwicką w obu kierunkach.

Jak to określono w SIWZ: „inwestycja ma na celu poprawę skomunikowania centrum Katowic, w tym możliwość stworzenia linii śródmiejskiej.

Katowice – Pętla „Kostuchna”

Trzecim i ostatnim projektem jest „Skomunikowanie południowych dzielnic Katowic z centrum miasta i Aglomeracji poprzez rozbudowę układu drogowego wraz z budową linii tramwajowej od Pętli Brynów do Pętli Kostuchna”. Zadanie obejmuje budowę linii tramwajowej na trasie Pętla „Brynów” – Pętla „Kostuchna” (Rondo Gen. Rostworowskiego). Dodatkowo projekt obejmuje utworzenie Centrum Przesiadkowego na terenie dzielnicy Kostuchna (Osiedle Bażantów).

Według katowickiego magistratu czas przejazdu pomiędzy Pętlą Brynów a Pętlą Kostuchna wyniesie 10-12 minut. Od 20 do 22 minut zajmie tramwajom pokonanie trasy od Kostuchny do Rynku.

Microsoft Word - Tramwaj_01.09.15

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *