Dart, dworzec i bułki z pieczarkami

ED161 005
ED161-005

Wczorajsza wizyta ED161-005 „Dart” w Bielsku-Białej to potwierdzenie jednego, bardzo ważnego faktu, że składy tego typu zobaczymy od grudnia w regularnych kursach na linii 139. Według planów właściciela, czyli spółki PKP Intercity, Dart pojedzie jako pociąg nr IC Ondraszek w relacji Bielsko-Biała – Białystok przez Katowice, Częstochowę, Koluszki i Warszawę.


Z Bielska-Białej pociąg wyruszy w trasę o 6.53., a do stacji docelowej przybędzie w okolicach godziny 15. Po południu Darta należy spodziewać na obsłudze pociągu IC Korfanty Bielsko-Biała – Warszawa Wschodnia, który wyjedzie z Bielska o 14.57, a do Warszawy Wschodniej przyjedzie o 19.37. W drugą stronę Darty przyjeżdżać do Bielska mają o 13.09 (IC Korfanty) i 21.10 (IC Ondraszek).

O tym, że pojawienie się Darta wywołało spore zainteresowanie podróżnych oczekujących na bielskim dworcu na inne pociągi, informowaliśmy już wczoraj, natomiast jako ciekawostkę podajemy, że pracownikom i maszynistom PKP Intercity najbardziej w Bielsku spodobały się… gorące bułki z pieczarkami serwowane w okolicznych punktach gastronomicznych. Niemal wszyscy, z liczącej prawie 15 osób obsługi pociągu, skusili się na ten przysmak w trakcie trwającej nieco ponad kwadrans przerwy przed drogą powrotną do Warszawy.

4 komentarze

  1. Ja uważam że to już niestety koniec ery konwencjonalnych składów wagonowych, Darty, Szerki, Flirty, Pendolina i inne jednostki dominują na szlakach a przecież jednostki są do zniesienia podróży około 3 godzinnej, składy wagonowe (każdy wagon inny) to korytarz gdzie można pospacerować, oprzeć się o okno stojąc lub go otworzyć, wyłączyć czy włączyć oświetlenie w przedziale i w ogóle. Dart, to jednostka o słabej jakości wykonania będzie awaryjna jeszcze do trzeciej wersji, nie które fotele umieszczone są po między oknami oraz generalnie ciasnota. Osobiste zdanie to Newag buduje lepsze jednostki takie jak Impuls a plusem jest to że to Polskie pojazdy dający pracę. Ten konkretny przyjazd jest preludium do zupełnie innych podróży niż znamy je dziś.

    1. To może potrzeba połączenia takich składów EZT w taki miks wagonowo-jednostkowy z dwoma pokładami, gdzie będzie mozna stworzyc przestrzeń w klasie pierwszej i drugiej w oparciu o przedziały i otwartą przestrzeń??
      Nikt chyba jeszcze takiego dziwadła nie stworzył??
      Heheh – ciekawie by to wyglądało :D.

  2. Takie sa TGV, Pendolino i inne ale nie Polskie. Jednak ubolewam nad tym bo można było by mieszać składy robiąc coś na styl Push Pul.

  3. Jaki sens ma Pociag intercity do Warszawy ktory jedzie Prawie 5 godzin? Dla tego produkowany jest Dart majacego zamieniam Pendolino zeby jecha a takim tempie? Rozumie. Podroz do Warszawy 3,5 godziny, Gdyni 6 godzin! To ma sens I jest kinkurencja dla wieku innych srodkow Transportu. Pociag do Warszawy przez Czestochowe Koluszki jadacy prawie 5 godzin to pomylka! Bieksko Biala wogole stoi na uboczu kolejna taw w Polsce. Dworzec lady a perony niskie I Praktycznie NIE zadaszone – chocby TAK jak w Przemyslu -! Bielsko STALO TAKIM zapomnianym zakatkiem w Polsce NIE wiedziec Dlaczego, a taki prezny osrodek przemyslowy !

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *