Kto stoi za wznowieniem ruchu transgranicznego?

Dariusz Pękosz, Wiceprezes
Dariusz Pękosz, Wiceprezes Kolei Śląskich

Od 13 grudnia 2015 roku Koleje Śląskie wraz z Kolejami Czeskimi uruchomią połączenia transgraniczne. Na briefingu śląskiego przewoźnika, który odbył się 19 października na katowickim dworcu, śląski przewoźnik zaprezentował najistotniejsze warunki nowej oferty. Bohumin to ważna stacja przesiadkowa, przez niektórych nazywana jest nawet „Bramą na południe Europy”.


W briefingu Kolei Śląskich udział wzięli także dyrektor handlowy Kolei Czeskich Miroslav Klich oraz Zastępca Hejtmana Morawsko-Śląskiego Kraju Daniel Havlik. Panowie zgodnie przyznali, że przywrócenie połączeń transgranicznych było inicjatywą śląskiego przewoźnika, a za wszystkimi działaniami stał Dariusz Pękosz, Wiceprezes Zarządu Kolei Śląskich.

– Temat uruchomienia przewozów do Bohumina pojawił się w Kolejach Śląskich w styczniu – lutym 2015. Był to efekt moich spotkań z różnymi środowiskami, zarówno samorządowcami jak i organizacjami. W trakcie jednego z takich spotkań zauważono, że istnieje zapotrzebowanie na uruchomienie pociągów do Bohumina, który znajduje się niejako „rzut beretem” od naszej granicy – tłumaczy Dariusz Pękosz, Wiceprezes Zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych.

Czy łatwo było przekonać Czechów do ponownej współpracy?

Trochę trudności sprawiło nam przekonanie strony czeskiej, że KŚ to poważny partner, który chce te przewozy uruchomić. Czesi zrażeni fiaskiem współpracy z PR (uruchomiony i w krótkim czasie odwołany pociąg z Ostrawy do Krakowa – przypomina red.) obawiali się powtórki sytuacji. Udało nam się jednak przekonać naszych kolegów, w szczególności Panów Podstawkę i Klicha, że i chcemy i potrafimy zorganizować ten przejazd – wyjaśnia Wiceprezes Kolei Śląskich.

Reasumując, uruchomienie pociągów do Bohumina przez KS to efekt realizacji oczekiwań społecznych. Chcemy i co ważniejsze potrafimy to zrobić – dodaje Dariusz Pękosz.

4 komentarze

  1. Witam, w związku z powyższym rozumiem, że załoga KŚ jest przeszkolona, i ma stosowne uprawnienia na wjazd do sąsiada? Pozdrawiam

    PS
    Liczę na odpowiedź Pana redaktora.

  2. Podobnej aktywności Kolei Śląskich życzą sobie podróżni wybierający się na Słowację przez Zwardoń. Tu wystarczyłoby tylko dobre skomunikowanie z pociągami ZSK dojeżdżającymi do Zwardonia (max. 20 min. oczekiwania na połączenie).
    Zapytajcie o to władze KŚ.

    Pozdrawiam.
    M.

    1. Dziękujemy za uwagę. Przy najbliższej sposobności postaramy się poruszyć ten temat.

      Pozdrawiam 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *