Czesi też przyspieszają

Pociąg Kolei Czeskich
Pociąg Kolei Czeskich

Czeska SŽDC (odpowiednik naszego PKP PLK) przedstawiła zestawienie szlaków, na których od wprowadzenia nowego jazdy w grudniu pojedzie się w tym kraju szybciej . Po raz pierwszy zmiany nie będą tak spektakularne jak zapowiadane skrócenia czasu przejazdu na polskich torach, ale kilka ciekawostek warto odnotować.


W Czechach również kończy się kolejny etapy modernizacji na głównych szlakach. Na trasie, na której najwięcej jest polskich podróżnych, z Ostrawy do Pragi zmiany będą jednak tylko kosmetyczne. W dalszym ciągu pokonanie tego dystansu, w zależności od kategorii pociągu i przewoźnika, będzie zajmowało od równych 3 godzin do 3 godzin i 30 minut. Nowością będzie weekendowa relacja Praga – Opawa, a łącznie w ciągu doby pasażer będzie miał do wyboru ponad 30 połączeń w jedną stronę.

W podobnym czasie jak obecnie (2 godziny) dojedziemy do Brna, które również znalazło się w gronie miejscowości oferowanych mieszkańcom naszego regionu do zwiedzenia w ramach promocji weekendowej, przygotowywanej przez Koleje Śląskie. Dla porządku: Ołomuniec – Ostrawa to godzinny przejazd koleją. O innych, ciekawych miejscach, które można zwiedzić dzięki podpisanemu przez KŚ porozumieniu z Czeskimi Kolejami będziemy sukcesywnie informować, wraz ze zbliżaniem się wejścia w życie oferty.

Zresztą Czesi również odnotowali fakt, że od grudnia komunikacja z Polską zostanie rozszerzona o przygraniczne połączenia do Cieszyna i z Katowic i Raciborza do Bohumina. SZDC twierdzi również, że od 13 grudnia będą kursowały bezpośrednie pociągi Szklarska Poręba Górna – Liberec, jednak z polskiej strony, ta informacja nie została jeszcze potwierdzona przez PKP PLK.

I jeszcze ciekawostka. Od nowego rozkładu jazdy tylko jeden pociąg EuroCity pojedzie w relacji Budapeszt – Brno – Praga – Drezno – Berlin – Hamburg (będzie to Hungaria). To nie znaczy, że nie zachowany zostanie 120-minutowy takt miedzy czeską stolicą a Wiedniem, Berlinem, Bratysławą czy Budapesztem. Wszystkie pozostałe pociągi będą kończyć i zaczynać kursy w Pradze, więc pasażerowie jadący z Brna i Bratysławy do Niemiec nie stracą połączeń, zmuszeni będą jedynie do przesiadki w największym czeskim mieście.

Czasy przejazdu pomiędzy głównymi miastami w Czechach i poza granice:

  • Praga – Brno – 2 h 30 min (minus 7 minut w stosunku do bieżącego rozkładu),
  • Praga – Bratysława – 3 h 58 min (minus 10 minut},
  • Praga – Budapeszt – 6 h 43 min (minus 10 minut),
  • Praga – Wiedeń – 3 h 59 min (minus 11 minut),
  • Czeskie Budziejowice – Praga – 2 h 23 min (minus 10 minut),
  • Cheb – Ústí nad Łabą – 2 h 40 min (minus 9 minut).

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *