Trudna historia kilkunastu płyt

DSC_0304Remont peronów w Cieszynie stał się w ciągu ostatnich dni jedną z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji kolejowych w naszym regionie. Udało się nam zdobyć opinię inwestora czyli Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu na temat, dlaczego zakres prac jest taki a nie inny i jak naprawdę będą wyglądały warunki odprawy podróżnych na tym dworcu w najbliższym czasie.


Inwestycja prowadzona jest ze środków własnych i jej budżet wynosi 150 tysięcy złotych. Za tyle pieniędzy nie jesteśmy w stanie zrobić nic więcej. Z drugiej strony stan platform był taki, że trzeba byłó zrobić te prace, by dalej mogły słuzyć podróżnym. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to szczyt marzeń zarówno nasz,  jak i pasażerów, ale takie są realia…

Docelowa wysokość peronów będzie wynosić 300 milimetrów. Utwierdzenie układanych aktualnie płyt, wbrew opiniom które pojawiy się w ostatnich dniach, będzie jeszcze wzmocnione, by uzyskać pełną ich stabilność i wyeliminować jakiekolwiek zagrożenie dla podróżnych. Prace prowadzone są zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami i procedurami – takie jest stanowisko zarządcy infrastruktury w tej sprawie.

5 komentarzy

  1. Deklaracje to jedno a realizacji to drugie. Zgodnie z powiedzeniem lepszy rydz niż nic, w taktowanym przez PKP jak kopciuszek Cieszynie powinniśmy się cieszyć , że za 150 tys. PLN będzie ciut lepiej.
    Może jak w przyszłości znajdzie się 40 mln na modernizację odcinka Cieszyn – Goleszów to PLK coś z tego przeznaczy na nowe perony.

  2. z tego co wiem mb ułożenia nowego peronu z różowych płyt i rozebrania starego to około 900 – 1000zł za mb… czyli zrobili by przynajmniej jeden peron na tip top… a jeżeli by nie układali płyt różowych a dali kostkę – jak w Katowice Brynów – cena ta by o jeszcze więcej zmalała…

  3. Widziałem dzisiaj kostkę,której wcześniej nie było,może peron 1 będzie wyglądał lepiej.

  4. Poza tym te 300 milimetrów jest liczone chyba od 1 toru.Tor 2 jest położony trochę wyżej ,nawet krawędzie dali tam niższe żeby peron był wypoziomowany,tak więc wysokość peronu od główki szyny będzie tam niższa niż te 30 cm.A peron 2 obsługuje tor 2.

  5. Gdyby na te płyty położyć kostkę wysokość poszłaby w górę,nie mówiąc o estetyce.Tylko jak to teraz zrobić?może przy krawędziach położyć płyty na cemencie, a środek wyłożyć kostką brukową na podsypce.Byłoby to jakieś rozwiązanie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *