Wyjaśniamy sprawę blankietowych biletów zastępczych

36WEa Kolei Śląskich na stacji Racibórz
36WEa Kolei Śląskich na stacji Racibórz
O sprawie wadliwego oprogramowania w biletomatach na łamach naszego portalu informowaliśmy już kilkukrotnie. W ciągu ostatnich kilku dni otrzymaliśmy informacje na temat wystawiania przez konduktorów i kasjerów mobilnych, biletów blankietów zastępczych. Dlaczego tak się dzieje? Postanowiliśmy oto zapytać u źródła.


Jak poinformowano nas w Kolejach Śląskich, obecnie trwają prace nad poprawą oprogramowania oraz przeprowadzane są testy, mające na cele wyeliminowanie błędów. W międzyczasie pracownicy śląskiego przewoźnika podczas podróży zaczęli wystawiać bilety blankietowe zastępcze.

Procedura wystawiania biletów zastępczych wynika z instrukcji, w której opisany jest sposób postępowania w przypadku ujawnienia niewłaściwie wystawionego biletu – wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Czy ma to jakieś znaczenie dla pasażerów i czy wiąże się to dla nich z jakimiś dodatkowymi opłatami?

Personel pokładowy zatrzymuje bilet wydając bilet zastępczy. Jeżeli występuje wynikająca z niewłaściwego wystawienia biletu różnica w jego cenie to wówczas personel ją pobiera. Zatrzymany bilet wraz z raportem przekazywany jest do administracji, gdzie wyjaśniane są przyczyny zaistniałej nieprawidłowości – tłumaczy rzecznik.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *