Wadliwe oprogramowanie

Nowy biletomat na raciborskim dworcu
Nowy biletomat na raciborskim dworcu

Minął już ponad miesiąc od kiedy Koleje Śląskie pochwaliły się nowym oprogramowaniem swoich biletomatów. Nowy system został przygotowany przez nowego wykonawcę, który odpowiedzialny jest również za serwisowanie urządzeń należących do śląskiego przewoźnika. Problem w tym, że od samego początku nowy wykonawca nie wywiązuje się należycie ze swoich zadań. Co na to Koleje Śląskie?


O powyższym problemie informowaliśmy jeszcze tego samego dnia, w którym śląski przewoźnik chwalił się zakończeniem trwającego od 2012 roku serialu związanego z biletomatami. Koleje Śląskie zostały przez nas poinformowane o tym fakcie, jednak do dnia dzisiejszego błędne oprogramowanie nie zostało poprawione. Dlaczego?

Błędy zostały zgłoszone do naprawy niezwłocznie po ich wykryciu, pracujemy nad przyśpieszeniem działań w celu eliminacji wszelakich błędów. Problem jest natomiast złożony, ponieważ w procesie obsługi bierze udział również PKP Informatyka. Z tego względu nie jesteśmy w stanie ocenić, kiedy prace nad rozwiązaniem zostaną ukończone – tłumaczy Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Czy w związku z niedopatrzeniem wykonawcy, które naraża spółkę na dodatkowe koszty, Koleje Śląskie planują wyciągnąć wobec niego jakieś konsekwencje?

Rozważamy w tym temacie wyciągnięcie konsekwencji prawnych w stosunku do odpowiednich podmiotów – wyjaśnia Michał Wawrzaszek.

Naprawa wadliwego oprogramowania trwa już bardzo długo. Czy w związku z tym, nie lepiej byłoby wyłączyć urządzenia by spółka nie traciła pieniędzy? Przypomnę, że na jednym bilecie w relacji Katowice – Racibórz, zakupionym w biletomacie, spółka traci 2 zł w przypadku biletu normalnego i niecałą złotówkę w przypadku biletu ulgowego.

Spółka oczywiście musi się liczyć z każdą „złotówką”, ale w tym wypadku bardziej korzystna w ostatecznym rozrachunku była wygoda pasażerów i możliwość zakupu przez nich biletów – dodaje rzecznik.

Jak poinformowano nas wczoraj, zmiany w oprogramowaniu zostały wprowadzone najszybciej – uwzględniając ograniczenia technologiczne – jak się dało. Wczoraj rozpoczęto testy, a po ich zakończeniu dowiemy się czy błędy zostały ostatecznie wyeliminowane.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *