Doczekamy się krótszej podróży z Katowic do Krakowa?

P1020088Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych trwa w najlepsze. Po podpisaniu Krajowego Programu Kolejowego, jesteśmy zasypywani kolejnymi ogłoszeniami o przetargach. Wczoraj, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację linii
Katowice – Kraków na odcinku Trzebinia – Krzeszowice.
W tym tygodniu to już drugi i ostatni z przetargów na tę trasę, która chyba już na zawsze pozostanie czarną plamą w historii polskiego zarządcy infrastruktury.


PKP PLK podobnie jak w przypadku przetargu na modernizację odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebina, zdecydowała się na przetarg ograniczony, który pozwoli na wybranie sprawnych i dobrze przygotowanych wykonawców, co z kolei gwarantuje terminową realizację zadania. Obejmuje ono 17,5 km odcinka dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami w województwie małopolskim. To ważna trasa leżąca na międzynarodowym korytarzu E 30 łączącym Polskę od Niemiec po Ukrainę.

To ostatni z planowanych przetargów na linię Katowice – Kraków. Oznacza to, iż zakończona została faza przygotowawcza i cały odcinek Kraków – Katowice wkroczył w fazę realizacyjną. Tak jak kilka poprzednich przetargów, także ten będzie realizowany w formule przetargu ograniczonego, promującego doświadczenie i potencjał techniczny wykonawców. Finansowanie projektu planujemy realizować w ramach unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” – mówi Marcin Mochocki członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP PLK.

W ramach projektu pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami wykonane będą prace, które obejmują tory na stacjach i szlakach, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Projekt zakłada również przebudowę przejazdów kolejowych, co poprawi bezpieczeństwo oraz budowę i przebudowę wiaduktów na całej trasie. Po zakończeniu prac skróci się czas przejazdu, gdyż pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. PLK podwyższy również komfort pasażerów poprzez modernizację peronów, montaż małej architektury i czytelnego oznakowania na stacjach Trzebinia, Dulowa, Wola Filipowska i stacja Krzeszowice. Wszystkie te stacje i przystanki zostaną również przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zdaje się, że w końcu wszystko zaczyna zmierzać w dobrym kierunku. Wierzmy, że PKP PLK wyciągnęła wnioski z poprzednich, nieudanych prób modernizacji tego odcinka i tym razem dopilnuje by prace zostały wykonane należycie. To bardzo ważna i długo wyczekiwana inwestycja. Jesteśmy przekonani, że po zakończeniu modernizacji i powrocie pociągów pasażerskich, linia Katowice – Kraków, łącząca dwa województwa – śląskie i małopolskie, będzie tętniła życiem.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *