Pendolino w nowym miejscu

12026508_812505742196213_1613673302_n
Hol zyskał nowe oświetlenie i nagłośnienie

Siedem milionów złotych kosztował remont przeprowadzony w tym roku na głównym dworcu w Częstochowie. Malkontenci uważają, że nic znaczącego tam nie zrobiono, jednak ta kosmetyka była potrzebna, by dworzec był w pełni przygotowany na obsługę najnowocześniejszego taboru jakim od grudnia będzie dysponować polska kolej pasażerska, a dokładniej PKP Intercity. Częstochowa będzie jednym z nielicznych miast, w którym będziemy mogli spotkać zarówno Flirty jak i Darty. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie to jedyna nowość na częstochowskim dworcu. 


Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy główny dworzec w Częstochowie dołączy do grona miejsc gdzie swoje postoje będą miały pociągi ED250, Pendolino. W związku z planowanymi remontami na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi kwalifikowane łączące Wrocław z Warszawą miały zostać przerzucone na linię kolejową nr 1 z CMK wiosną przyszłego roku. Jednak PKP Intercity zdecydowało, że stanie się tak już od 13 grudnia i będzie najprawdopodobniej obowiązywać przez cały rok. Do Warszawy odjazdy zaplanowano z Częstochowy na 8:25, 12:25, i 16:25, z czasem przejazdu do Centralnego równym dwie godziny. Do Wrocławia i Jeleniej Góry ED250 odjadą o 11:38, 15:38 i 19:34.

W podobnych relacjach przez stację Częstochowa pojadą EIC Fredro (Warszawa – Wrocław/Węgliniec), EIC Viadrina/Śnieżka (Warszawa – Wrocław/Jelenia Góra) i pociągi IC Ślęza (Warszawa – Legnica), IC Odra (Warszawa – Wrocław). Pociągi kategorii EIP i EIC pojadą do stolicy bez postojów, natomiast relacje IC będą miały postoje w Radomsku i Piotrkowie Trybunalskim. Wszystkie połączenia obsługiwane przez główny dworzec, stację Częstochowa Stradom przejadą bez zatrzymania.

Dołączając do tego regularną (w tzw. takcie) sieć połączeń realizowaną Dartami (Warszawa, Białystok, Lublin) czy Flirtami (Łódź, Bydgoszcz, Toruń, Gdańsk) oferta częstochowskiego dworca będzie interesująca zarówno dla mieszkańców jak i licznych turystów. W drugą stronę tymi pociągami pojedziemy do Katowic, Bielska-Białej, Wisły czy Zakopanego.

Nie obniży się także prestiż stacji Częstochowa Stradom. W dalszym ciągu zatrzymywać się tam będą pociągi kategorii IC kursujące na osi wschód – zachód naszego kraju (z jednej strony Wrocław, Poznań, Zielona Góra, z drugiej Kraków, Rzeszów, Przemyśl) przez protezę koniecpolską. Pozostanie również jedna para Pendolino w relacji Warszawa – Wrocław (wieczorna do stolicy, poranna w kierunku Dolnego Śląska). Na pewno ciekawą propozycją będą od grudnia dwa połączenia z Krakowa do Poznania, które spod Jasnej Góry do stolicy Wielkopolski przez Lubliniec, Ostrów Wielkopolski dotrą w zaledwie 3,5 godziny.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *