387 tysięcy pociągów w kwartał

P1010520Urząd Transportu Kolejowego przedstawił dane dotyczące punktualności pociągów na terenie naszego kraju w drugim kwartale bieżącego roku. W porównaniu do pierwszych trzech miesięcy wzrost punktualności zanotowało czterech przewoźników (Koleje Małopolskie, Warszawska Kolej Dojazdowa, Koleje Dolnośląskie i PKP Intercity). Łącznie, w kwietniu, maju i czerwcu wyjechało na trasy niespełna 387 tysięcy pociągów. Odwołano 538 z nich. Najbardziej punktualnie podróżują pasażerowie Kolei Małopolskich. Problem opóźnień dotyczył ponad 20 procent kursów. Średnio, było to nieco ponad 7 minut różnicy w stosunku do rozkładu jazdy.


Warto pamiętać, że przedstawione dane dotyczące punktualności przewozów pasażerskich nie obejmują stacji pośrednich, a wyłącznie stacje końcowe. Prezentujemy poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu). Ogółem,  do stacji docelowej punktualnie dojechało 93,30 procent kursów, czyli o 1,17 procent mniej niż w pierwszym kwartale 2015. W rozbiciu na poszczególnych przewoźników pod względem przyjazdu pociągu na czas wygląda to tak (w nawiasie poprawa lub pogorszenie wyniku w porównaniu do pierwszego kwartału): Koleje Małopolskie 99,46% (+ 0,73), Warszawska Kolej Dojazdowa 99,25% (+ 1,15), PKP SKM w Trójmieście 99,23% (- 0,38), UBB 98,67% (- 0,43), Łódzka Kolej Aglomeracyjna 98,07% (- 0,16), Szybka Kolej Miejska w Warszawie 95,13% (- 1,59), Koleje Wielkopolskie 94,37% (- 1,97), Arriva RP 94,02% (- 0,43), Przewozy Regionalne 93,36% (- 1,23), Koleje Dolnośląskie 92,21% (+ 0,29), Koleje Mazowieckie – KM 91,03% (- 1,57), Koleje Śląskie 91,02% (- 1,60), PKP Intercity 82,57% (+ 0,05).

Średni czas opóźnień wszystkich pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu) wyniósł ogółem 20 minut i 5 sekund, co oznacza poprawę w stosunku do poprzedniego okresu o 12 sekund. Średni czas opóźnień pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut na przybyciu) to 8 minut i jedna sekunda. Tu z kolei pogorszenie w porównaniu z poprzednim okresem o 44 sekundy.

Pociągów opóźnionych na stacji końcowej do 5 minut było 57 855. To 1760 mniej składów niż trzy miesiące wcześniej. Od 5 do 60 minut po czasie na stacje końcową dotarły 24 681 pociągi. Tu z kolei dramatyczny wzrost liczby o 4629 kursów. 970 (o 145 więcej niż poprzednio) przyjechały na stacje końcowe pociągi z opóźnieniem między jedną a dwoma godzinami. Z opóźnieniem powyżej dwóch godzin zakończyło bieg 269 pociągów i był to jeden kurs mniej niż w styczniu, lutym i marcu.

Udział pociągów opóźnionych na przybyciu w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników wygląda z kolei tak: do 5 minut 14,95 procent (0,65 mniej), od 5 do 60 minut 6,38 procent  (1,13 więcej), od 61 do 119 minut 0,25 procent (0,03 więcej), powyżej 120 minut 0,07 (ten jeden skład opóźniony mniej nie robi niestety różnicy przy tego typu statystykach).

Odwołano łącznie 538 pociągów przy 343 w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku. Łącznie, wszyscy licencjonowani kolejowi pasażerscy w Polsce uruchomili 386,9 tysiąca pociągów, czyli o ponad 4 tysiące więcej niż w pierwszym kwartale tego roku.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *