Dzisiaj porządek, jutro rewitalizacja

Stary tłuczeń z patykamiTak długo narzekaliśmy na zaniedbaną infrastrukturę kolejową w województwie śląskim. Nasze żale dotarły chyba do samej Warszawy, bo o ile faktycznie nie robiono tu nic, to teraz zarządca infrastruktury chce zrobić wszystko. Naraz. Nie podajemy tu numerów wszystkich linii na których we wrześniu będzie można spotkać pracujących ludzi i maszyny, ale chyba łatwiej byłoby wymienić te szlaki, które są jeszcze nie tknięte. Powoduje to utrudnienia dla pasażerów, ale obyśmy takich przeciwności mieli jak najwięcej… 


Dzisiaj kilka słów o nieco zapomnianym szlaku,  może dlatego,  że jest to trakt z którego korzystają głównie przewoźnicy towarowi. Mowa o fragmencie linii 157 z Chybia do Żor, na której też trwają prace remontowe. Najwięcej dzieje się w Strumieniu, gdzie prowadzone są prace związane z wymianą 10 rozjazdów kolejowych oraz z modernizacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Efektem tych prac będzie poprawa stanu infrastruktury kolejowej stacji. Zakończenie robót zaplanowane jest jeszcze w sierpniu, co jest istotne w kontekście opublikowanej przez nas informacji o rozpoczynających się 1 września pracami na szlaku między Pszczyną a Żorami. To jednak tylko przegrywka do czekającej nas za kilkanaście miesięcy prawdziwej rewolucji.

Polskie Linie Kolejowe S.A.  przygotowują procedurę przetargową na wyłonienie wykonawcy na rewitalizację linii kolejowej  Nędza – Rybnik – Chybie. Podpisanie umowy z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie robót planujemy w drugim kwartale 2016 roku, a rozpoczęcie prac w czwartym kwartale 2017 roku. Inwestycja będzie realizowana systemem „projektuj i buduj”  – mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. w Warszawie o kolejnej dużej inwestycji w naszym regionie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *