Z Wydm nad Noteć

TLK Noteć z Bydgoszczy do Katowic wczoraj
Wczorajsze zestawienie TLK Noteć z Bydgoszczy do Katowic

Tak wyglądał wczoraj skład pociągu PKP Intercity TLK Noteć, który przyjechał po południu z Bydgoszczy do Katowic. Wieczorem natomiast, w stacji telewizyjnej tvn24, pokazano reportaż, w którym zmartwieniem było to, że pociąg ma nie za mało, a za dużo wagonów. Można się pogubić…


TVN zajął się problemem pociągu TLK Wydmy z Łeby i Helu do Raciborza, który nie mieści się w peronach stacji Mikołów i pasażerowie ostatnich wagonów muszą „przemieścić” się do przedniej części pociągu, o czym odpowiednio wcześniej informuje obsługa, by przy wysiadaniu mieć do dyspozycji krawędź peronową. Do Mikołowa przyjeżdża 13 wagonów (6 z Helu, 7 z Łeby) i tamtejszy peron nie mieści tak długiego pociągu. W materiale wypowiadał się również przedstawiciel Urzędu Transportu Kolejowego, który stwierdził, że urząd będzie wnioskował o skrócenie tego składu.

Wielokrotnie na naszych łamach informowaliśmy o działaniach UTK, w wielu wypadkach popierając je w pełni. Tym razem jednak pomysł skrócenia sezonowego pociągu łączącego Śląsk z kilkunastoma popularnymi miejscowościami nadmorskimi nie będzie rozwiązaniem skutecznym. Według naszych informacji, pociągi te cieszą się sporym zainteresowaniem, a na niektóre kursy bilety trzeba zamawiać ze sporym wyprzedzeniem. Skrócenie składu sprawiłoby, że wielu chętnych musiałoby zrezygnować z transportu kolejowego, a chyba nie o to chodzi. Ponadto TLK Wydmy będzie jeździł jeszcze tylko przez 10 dni i wprowadzenie teraz jakichkolwiek zmian w jego zestawieniu byłoby wielka komplikacją zarówno dla podróżnych (z pewnością większość miejsc jest już zarezerwowana), jak i samego przewoźnika. Nie znaczy to, że problem należy bagatelizować, ale spróbować rozwiązać go w projekcie rozkładu jazdy 2015/16, by w przyszłym roku podróż ze Śląska nad morze uczynić bardziej komfortową i bezpieczną.

Bardziej interesująca i niewygodna dla pasażera wydaje się być jednak sprawa mniejszej ilości wagonów w zestawieniu pociągów niż jest to deklarowane. W informacji o zestawieniu poszczególnych pociągów na stronie PKP Intercity jest infografika pokazująca, że TLK Noteć ma być złożony z trzech wagonów (dwa klasy 2 i jeden klasy 1). Nie praktykowaliśmy na własnej skórze, ale jesteśmy bardzo ciekawi jak wygląda komfort podróży takim pociągiem w przypadkach, gdy liczba pasażerów przewyższa pojemność jednego wagonu klasy 2, bo tyle było do dyspozycji podróżnych we wczorajszej Noteci. Podróż w takich warunkach z pewnością jest większym dyskomfortem niż przejście kilku wagonów przy wysiadaniu z pociągu po całonocnej wyprawie przez Polskę.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *