Spalinówki w Gliwicach?

abc„(…)  Obecnie trwają końcowe uzgodnienia z przewoźnikiem oraz prowadzona jest konstrukcja rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 z zarządcą infrastruktury kolejowej, uwzględniająca stworzenie dodatkowych relacji Nysa-Gliwice, na bazie dotychczasowych pociągów Nysa-Kędzierzyn-Koźle i Kędzierzyn-Koźle-Gliwice.


To fragment pisma jakie otrzymał Andrzej Kałamarz, burmistrz miasta Głogówek z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na zapytanie złożone w sprawie rzekomych cięć połączeń pasażerskich na linii 137 tzw. podsudeckiej. Ponadto czytamy tam m. In.

„Założenia do nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 nie przewidują znaczącej redukcji połączeń kolejowych na dotychczasowych trasach, a nowa oferta przewozowa ma w sposób optymalny, z uwzględnieniem możliwości finansowych województwa, zapewnić ciągłość realizowanej dotychczas usługi publicznej w zakresie kolejowych przewozów regionalnych.

(…)  nie przewiduje się (…) „drastycznego zmniejszenia liczby pociągów regionalnych” w rozkładzie jazdy 2015/2016 na trasie Nysa-Kędzierzyn-Koźle, a jedynie ich nieznaczną korektę wynikającą z istniejącego potencjału przewozowego i możliwości budżetu Województwa Opolskiego”

Jeśliby te plany miałyby się ziścić wówczas w naszym regionie ponownie mielibyśmy do czynienia z pociągami pasażerskim obsługiwanymi taborem spalinowym.  Byłaby to konieczność,  gdyż fragment linii 137 pomiędzy Kędzierzynem-Koźle a Nysą nie jest zelektryfikowany. Aktualnie pomiędzy Gliwicami a Kędzierzynem-Koźle pasażerów wożą Przewozy Regionalne,  a kursy dofinansowane są w ramach umowy o tzw. połączeniach stykowych również przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Tak ma też być w przyszłym rozkładzie jazdy. Sprawa jest „rozwojowa” i będziemy się jej z zaciekawieniem przyglądać.

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *