Mniej papierów w KŚ

Brak konieczności drukowania biletów kupionych drogą elektroniczną, to dla pasażerów Kolei Sląskich spore udogodnienie
Brak konieczności drukowania biletów kupionych drogą elektroniczną, to dla pasażerów Kolei Sląskich spore udogodnienie

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy Koleje Śląskie chcą zrezygnować z konieczności drukowania  przez pasażerów biletów zakupionych drogą elektroniczną. Kod generowany przez system sprzedażowy będzie można odczytać bezpośrednio z ekranu telefonu m.in. przez nowe smartfony, w które zaopatrzeni zostaną pracownicy śląskiej spółki, odpowiedzialni za obsługę pasażerów.


Proces wymiany zwykłych telefonów komórkowych na nowoczesne smartfony już się rozpoczął. Do końca roku spółka planuje rozdysponować 300 tego typu aparatów telefonicznych. Nowe telefony znajdą swoje zastosowanie nie tylko w systemie sprzedaży, będą wykorzystywane również w innych obszarach.

– Wyposażenie drużyn pokładowych Kolei Śląskich w smartfony jest jednym z kroków do unowocześnienia naszego systemu działania. Rozpoczynamy prace nad stworzeniem specjalnych aplikacji dedykowanych Kolejom Śląskim, które pozwolą na maksymalne wykorzystanie możliwości nowych aparatów – mówi Dariusz Pękosz, wiceprezes Kolei Śląskich odpowiedzialny za zarządzanie obszarem operacyjnym. – Będą to aplikacje, które przyczynią się np. do poprawy komunikacji pomiędzy pracownikami i pozwolą na dokładniejsze kontrolowanie stanu pociągu – dodaje.

Smartfony umożliwią także szybsze i bardziej kompleksowe udzielanie informacji pasażerskiej na pokładzie jadących pociągów oraz lepszą kontrolę i koordynację wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej. Najważniejsze jest jednak to, że śląski przewoźnik rozpoczął działania w kierunku ułatwienia życia swoim pasażerom, którym wprowadzenie tego rozwiązania znacznie pozwoli zaoszczędzić czas. Dodatkowo, takie rozwiązania z pewnością zyskają poklask we środowiskach proekologicznych, co również w przyszłości może przynieść określone korzyści.

– Planujemy, że wszyscy pracownicy odpowiedzialni za obsługę pasażerów otrzymają nowe telefony wyposażone w odpowiednie aplikacje do początku 2016 roku. W przyszłości rozważymy również wprowadzenie aplikacji, która pozwoli na wykorzystanie smartfonów do bezgotówkowej sprzedaży biletów – podkreśla prezes Pękosz.

Na pierwszą partię telefonów Koleje Śląskie wydały symboliczne złotówki – zostały one przekazane w ramach systemu rozliczeń z obsługującym obecnie spółkę operatorem sieci komórkowej, z którym kończy się umowa. Nabycie kolejnych będzie elementem postępowania przetargowego na wybór dostawcy usług telefonicznych.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *