Leksykon tropikalnego podróżnika

Na katowickim dworcu przygotowano wodę nawet dla naszych czworonogów
Katowicki dworzec jest w pełni przygotowany do przetrwania wysokich temperatur

Ponad 12 tysięcy napojów rozdanych w tym tygodniu, mobilni informatorzy, 157 zespołów szybkiego usuwania awarii oraz ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów czuwających nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Kolejarze również walczą ze skutkami wysokich temperatur – informuje na swojej stronie Grupa PKP. Kolejarze proszą podróżnych o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów.


Na 22 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. Ponadto emitowane są komunikaty, zachęcające podróżnych do zaopatrzenia się wodę. Po raz pierwszy w 8 największych obiektach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) przy Nowych Biurach Dworca pojawią się miski z wodą dla czworonogów.

Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Na największych dworcach podróżni mogą również liczyć na wsparcie mobilnych informatorów, pracowników Centrów Obsługi Klienta PKP Intercity oraz Nowych Biur Dworca. Obsługa dworców będzie niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Aktualnie w klimatyzację wyposażonych jest około 600 wagonów PKP Intercity oraz wszystkie składy EIP (Pendolino). Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały mogą mieć wpływ na funkcjonowanie niektórych urządzeń. W związku z bardzo wysokimi temperaturami warto pomyśleć o zaopatrzeniu się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów.

Panujące upały powodują wprowadzenie dodatkowych form ochrony nie tylko pasażera, ale również taboru, jak i infrastruktury. Dlatego Polskie Linie Kolejowe S.A. wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Stan torów jest monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *