Dodatkowa kasa towarowa

Dzięki dodatkowym funduszom znacznie zmniejszy się liczba pociągów towarowych przejeżdżających przez katowicki dworzec
Dzięki dodatkowym funduszom znacznie zmniejszy się liczba pociągów towarowych przejeżdżających przez katowicki dworzec

Do września potrwają prace, dzięki którym o ponad połowę zwiększy się przepustowość kilku linii towarowych na Śląsku oraz wzrośnie bezpieczeństwo przewozu towarów. Inwestycja zakończy się przed jesiennym szczytem przewozowym.


Program, na który przeznaczono dodatkowo ponad 100 milionów złotych, pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości z 20 – 30 km/h do 50 – 60 km/h na wszystkich remontowanych odcinkach. Program obejmuje łącznie 20 zadań i został zaplanowany we współpracy z przewoźnikami towarowymi. Skupia się na usprawnieniu ruchu wybiegającego na północny zachód z Gliwic w kierunku Kędzierzyna – Koźla, z Chorzowa na północ w kierunku Tarnowskich Gór. Kolejnym efektem prac będzie przekierowanie większej liczby składów towarowych przejeżdżających przez stację Katowice na linię obwodową na południe od Katowic. Dzięki tym realizacjom stacje Rybnik, Kędzierzyn Koźle, Racibórz, Chałupki i Zebrzydowice zwiększą swoją przepustowość, co pozwoli na wzrost  liczby pociągów przejeżdżających przez nie w ciągu doby. Będzie to miało wpływ również na towarowe połączenia międzynarodowe, szczególnie na stacji Chałupki,  gdzie oczekiwanie na przekroczenie granicy często dochodzi do 30 godzin. Także składy transportujące węgiel będą mogły wyruszać poza region szybciej i z większą częstotliwością. Usprawniona zostanie również dystrybucja gotowych szyn produkowanych w hucie Arcelor Mittal Poland w Dąbrowie Górniczej.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *