Poślizg na linii 169

Prace remontowe na linii kolejowej nr 139
Prace remontowe na linii kolejowej nr 139

O kilka tygodni przeciągnie się procedura wyłonienia wykonawcy rewitalizacji linii kolejowej nr 169.



Przypomnijmy, że PKP PLK przeznaczyły niespełna 40 mln zł netto na rewitalizację ponad 10-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 169 z Tychów do Orzesza Jaśkowic. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę były brane cena (70 proc.), termin realizacji (25 proc.) i gwarancja (5 proc.).

Pierwsza oferta firmy PORR (Polska) S.A Warszawa została wyceniona na 47,711 mln zł, konsorcjum firm Infra Silesia S.A. Rybnik i DB Schenker Rail Polska S.A. Zabrze zaproponowało 43,820 mln za usługę, natomiast konsorcjum firm 1.Przedsiebiorstwo El-In Sp. z o.o. Skierniewice, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane  ARMEX Sp. z o.o. Sosnowiec i Torkol Sp. z o.o. Tychy wyceniły realizację zamówienia na 45,008 mln.

Nie udało sie jednak wyłonić wykonawcy w pierwszym podejściu, ponieważ każda z ofert przewyższyła wysokość zaplanowanych wydatków przez zamawiającego. Jak zapewniono nas w PKP PLK  S.A., spółka musi przeanalizować wszystkie przesłanki i podjąć decyzję, czy dostosować wydatki na inwestycję, czyli w tym przypadku „dorzucić” środków do istniejącej puli. Decyzja w tej sprawie zapadnie w najbliższym czasie. Jeśli będzie pozytywna, nic nie będzie stało już na przeszkodzie, by dokonać wyboru wykonawcy. Na razie nie ma mowy o zmianie terminu zakończenia planowanych prac. To 31 grudnia tego roku.

Więcej o remontach śląskich szlaków, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co dzieje się na linii kolejowej nr 139, już niebawem.

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *