Poślizg na linii 169

Prace remontowe na linii kolejowej nr 139
Prace remontowe na linii kolejowej nr 139

O kilka tygodni przeciągnie się procedura wyłonienia wykonawcy rewitalizacji linii kolejowej nr 169.



Przypomnijmy, że PKP PLK przeznaczyły niespełna 40 mln zł netto na rewitalizację ponad 10-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 169 z Tychów do Orzesza Jaśkowic. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę były brane cena (70 proc.), termin realizacji (25 proc.) i gwarancja (5 proc.).

Pierwsza oferta firmy PORR (Polska) S.A Warszawa została wyceniona na 47,711 mln zł, konsorcjum firm Infra Silesia S.A. Rybnik i DB Schenker Rail Polska S.A. Zabrze zaproponowało 43,820 mln za usługę, natomiast konsorcjum firm 1.Przedsiebiorstwo El-In Sp. z o.o. Skierniewice, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane  ARMEX Sp. z o.o. Sosnowiec i Torkol Sp. z o.o. Tychy wyceniły realizację zamówienia na 45,008 mln.

Nie udało sie jednak wyłonić wykonawcy w pierwszym podejściu, ponieważ każda z ofert przewyższyła wysokość zaplanowanych wydatków przez zamawiającego. Jak zapewniono nas w PKP PLK  S.A., spółka musi przeanalizować wszystkie przesłanki i podjąć decyzję, czy dostosować wydatki na inwestycję, czyli w tym przypadku „dorzucić” środków do istniejącej puli. Decyzja w tej sprawie zapadnie w najbliższym czasie. Jeśli będzie pozytywna, nic nie będzie stało już na przeszkodzie, by dokonać wyboru wykonawcy. Na razie nie ma mowy o zmianie terminu zakończenia planowanych prac. To 31 grudnia tego roku.

Więcej o remontach śląskich szlaków, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co dzieje się na linii kolejowej nr 139, już niebawem.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *