Objazdem po dworcu

Z tego toru jeżdżą pociągi wyłącznie w kierunku Ostrawy. Obok powstający peron 3.
Z tego toru jeżdżą pociągi wyłącznie w kierunku Ostrawy. Obok powstający peron 3.

Prace remontowe dworca kolejowego w Czeskim Cieszynie idą pełną parą. Za miesiąc mają być gotowe dwa perony, później renowacja czeka pozostałe dwa.


Prace rozpoczęły się trzy miesiące temu. Na początek zniknęły z powierzchni ziemi peron trzeci i czwarty, a do obsługi ruchu przeznaczono trzy krawędzie peronów jeden i dwa. Tor przy jednej z nich jest jednak zaślepiony od strony Trzyńca, co czyni niemożliwym wyjazd w kierunku tej miejscowości. Możliwa jest tam tylko obsługa pociągów przyjeżdżających do Czeskiego Cieszyna z Opawy, Bogumina czy Ostrawy i kończących tutaj bieg. Pociągi do Frydka-Miastka odjeżdżają natomiast ze zlokalizowanego 150 metrów od dworca prowizorycznego peronu 5, zwanego także „Frydeckim”. Ponieważ zamknięte jest podziemne przejście na dworcu, więc by dostać się z ulicy Dworcowej na Jabłunkowską trzeba skorzystać ze szlaku wiodącego przez remontowane tory, a zaczynającego się na końcu peronu drugiego od strony Trzyńca. Wszystko jest jednak należycie oznaczone i zabezpieczone. Jedyne na co warto zwrócić uwagę to przejście dla pieszych na ul. Jabłunkowskiej kończące „objazd”, gdyż z racji zamontowanych już ekranów dźwiękoszczelnych widoczność w tym miejscu, zarówno dla pieszych, jak i kierowców samochodów jest fatalna.

30 czerwca sytuacja planowana jest diametralna zmiana, gdyż harmonogram zakłada, że tego dnia budowlańcy oddadzą oba odbudowane perony do użytku, a sami przeniosą się na platformę pierwszą i drugą. Oprócz robót na dworcu, w jego okolicy wymieniony zostanie cały układ torowy oraz słupy podtrzymujące trakcję. Ponadto od ulicy Jubłunkowskiej tory oddzielone zostaną wspomnianymi już ekranami dźwiękoszczelnymi. Koszt całej modernizacji dworca wraz z okoliczną infrastrukturą wyniesie 2,4 mld czeskich koron, czyli ok. 400 mln złotych. Założenia są takie, by prace zakończyć do końca roku.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *