„Helmuty” z niską podłogą?

Helmut
PT8, czyli „Helmut”, na katowickim rynku

Tramwaje Śląskie nie będą już modernizowały tramwajów 105, ponieważ nawet po modernizacji tych pojazdów zostaje w nich wysoka podłoga, która stanowi duży problem dla osób starszych, a osobom poruszającym się na wózkach uniemożliwia wejście. Stare i wysłużone tramwaje będą wycofywane z eksploatacji, na rzecz nowych pojazdów, które spółka już kupiła i które jeszcze zamierza kupić. 


Ostatnie lata to dla Tramwajów Śląskich czas istotnych zmian. Modernizacja torowisk i tramwajów oraz zakup nowych niskopodłogowych pojazdów bardzo zmieniły oblicze spółki. Dziś, podróżując tramwajami po naszym regionie możemy liczyć na szybszą i bardziej komfortową podróż. Oczywiście nie zawsze i nie wszędzie, jednak skala zmian jest bardzo duża. A będzie jeszcze lepiej, bo Tramwaje Śląskie nie przestają inwestować w odnowienie taboru.

Zmodernizowane pojazdy 105 i nowe Twisty produkowane przez PESA Bydgoszcz odmieniły wizerunek spółki. Warto również nadmienić, że lada moment do Katowic powinna przyjechać pierwsza Beta, wyprodukowana w Poznaniu przez firmę Modertrans (w sumie ma ich być 12 – przyp. red.). Po decyzji o zaprzestaniu  modernizacji kolejnych wagonów 105, pojawił się temat modernizacji „Helmutów” – czyli dwukierunkowych tramwajów typu PT8, wyprodukowanych przez firmę Düwag.

– „Helmuty” zostaną przerobione, a ich środkowe człony będą niskopodłogowe. Niebawem powinny rozpocząć się prace przy pierwszym z nich – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *