Remontowy raport z regionu

  • PKP PLK informują, że w naszym regionie pociągi jeżdżą już po nowych torach od Bytomia do Maciejowa Północnego w Zabrzu. Tory wymieniono także na odcinku Dorota (Sosnowiec) – Sosnowiec Jęzor. Postępują również prace w stronę mysłowickiej Brzezinki.

Zakończyły się prace torowe na linii łączącej Bytom z Gliwicami. Pociągi towarowe jeżdżą już szybciej i sprawniej po dwóch nowych torach na zmodernizowanym odcinku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice – Maciejów Północny. Od grudnia pojadą one z prędkością do 100 km/h – to trzykrotnie szybciej niż przed modernizacją, kiedy jeździły z prędkością 30 km/h.

Na zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym wpłynął remont obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktu kolejowego na szlaku Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice. Prace na odcinku Bytom – Maciejów Płn. objęły wymianę ok. 18 km torów, 30 km sieci trakcyjnej i 21 rozjazdów. Odnowiono też 3 nastawnie – jedną w Maciejowie Północnym i dwie w Zabrzu Biskupicach. Do położenia nowych torów wykorzystano ponad 112 tys. ton kruszywa, czyli tyle, ile zmieściłoby się w ok. 2200 wagonach. Położono też ponad 30 tys. sztuk podkładów

Prace remontowe obejmują także trasę od posterunku odgałęźnego Dorota w Sosnowcu do Mysłowic Brzezinki. Część prac już została wykonana: wymieniono ok. 7 km torów i sieci trakcyjnej na linii Dorota – Sosnowiec Jęzor. Roboty przeniosły się na odcinek od Sosnowca Jęzora do Mysłowic Brzezinki. Ponadto, w IV kwartale planowane jest rozpoczęcie przebudowy stacji Katowice Szopienice Płn.

ppz: Fragment linii nr 132 Bytom – Bytom Bobrek tuż po rozpoczęciu prac w maju ubiegłego roku

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *