Z Knurowa i Strumienia nie tylko w weekendy?

  • Postanowiliśmy puścić wodze fantazji i zobaczyć, co by się stało, gdyby uruchomić i puścić planowe codziennie pociągi pasażerskie między Gliwicami a Bielskiem-Białą. Jednak nie przez Katowice a przez Strumień, Rybnik i Knurów. Nasza oferta jest bardzo skromna, bo założyliśmy, że chcemy wykorzystywać tylko dwie jednostki do obsługi tej relacji. Co z tego wyszło? Efekty poniżej…

Pociągi z Gliwic do Bielska-Białej „uruchomiliśmy” przez Rybnik, Żory, Strumień, Czechowice — Dziedzice. Przy założeniu użycia jednego obiegu składy z Gliwic do Bielska — Białej wyjeżdżałyby o 5:41, 10:41 i 15:41, a dzień kończyłby pociąg do Żor jadący o 20:41. Dlaczego ostatni do Żor, a nie do Rybnika? Dlatego, żeby osoby mieszkające w Żorach mogły w miarę relatywnie późnej porze dojechać jeszcze koleją do tego miasta oraz dość wcześniej z niego wyjechać. Nie zapominajmy również o możliwych skomunikowania z i w kierunku Wrocławia na stacji w Gliwicach.

Założyliśmy także utrzymanie pociągów z Rybnika przez Żory do Pszczyny i Bielska-Białej. Ba! Nawet udało się nam skomunikować pociągi jadące z Gliwic o 5:41, 10:41 i 15:41 z tymi w kierunku Pszczyny. W drodze powrotnej sztuka ta udała się nam w Rybniku po godzinie 14 oraz po 19.

Zaproponowaliśmy także zwiększenie i ulepszenie rozkładu jazdy na odcinku Rybnik — Pszczyna poprzez dołożenie kursów w dni robocze. Tylko część pociągów wydłużyliśmy do Bielska — Białej. W głównej mierze chcieliśmy skupić się na zagęszczeniu siatki połączeń na odcinku Rybnik — Pszczyna. Jak wyszło? W dzień roboczy odjazdy z Rybnika w kierunku Pszczyny następowałyby o 6:48, 11:48, 14:18, 16:48 oraz 18:48. W drodze powrotnej w Pszczyny do Rybnika dojechalibyśmy o 5:21, 10:21, 13:21, 15:21 oraz 18:21. Rozkład były dużo przyjemniejszy niż obecny oraz pozwalał na dojazd na ósmą rano do Pszczyny, oraz powroty po godzinie piętnastej.

Jak wyglądałaby oferta pociągów z Rybnika do Bielska — Białej? Tutaj zrobił się mały problem, bo chcąc skomunikować pociągi od strony Gliwic z tymi w stronę Bielska — Białej część pociągów jechałaby w „kupie”, jednak uznaliśmy, że lepiej jest postawić na dobre skomunikowanie ze sobą pociągów jadących na zaproponowanej przez nas trasie. S — oznaczają kursy przez Strumień, P — przez Pszczynę Odjazdy z Rybnika następowałyby o 6:43(S), 6:48(P), 11:43(S), 16:43(S), 16:48(P), 19:18(P). W drodze powrotnej z Bielska — Białej o 5:00(P), 8:30(S), 10:00(P), 13:30(S), 18:00(P), 18:30(S). Mankamentem w zaproponowanym przez nas rozkładzie jazdy jest brak bezpośrednich pociągów do Rybnika po godzinie piętnastej, ale chcą zaproponować rozkład jazdy wersja „minimalna” musieliśmy postąpić w taki a nie inny sposób.

Mamy świadomość tego, że zaproponowany rozkład jazdy jest dość egzotyczny, ale jednocześnie jest to codzienna oferta, która naszym zdaniem byłby w stanie przyciągnąć potencjalnych, nie tylko weekendowych, pasażerów.

PK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *