Pierwsza hybryda KD już w bazie

  • Pierwszy z sześciu pociągów hybrydowych zamówionych przez Koleje Dolnośląskie dotarł do legnickiej bazy technicznej przewoźnika. Po zakończeniu rozpoczętych właśnie testów w październiku wyjedzie na tory.

Pociągi hybrydowe Impuls II zostały zakupione w ramach przetargu od nowosądeckiego Newagu. Sześć składów kosztowało w sumie 170 mln zł. Nowe pojazdy wyróżnia dwusystemowy napęd elektryczno-spalinowy, umożliwiający obsługę każdego rodzaju tras, w tym zupełnie niezelektryfikowanych. Pociąg hybrydowy osiąga prędkość 160 km/h, poruszając się w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym. Zastosowanie innowacyjnej technologii pozwala również na redukcję emisji spalin.

Pierwszy z zakupionych przez KD Impulsów właśnie szykuje się do swojego debiutu na dolnośląskich szlakach. W legnickiej bazie technicznej przechodzi przez uzupełniające badania i testy. – Pojazd komfortowo się prowadzi, w trakcji spalinowej praktycznie tak jak w elektrycznej. Co istotne, spala o wiele mniej niż nasza dotychczasowa flota – mówi Sebastian Andryszak, maszynista-instruktor z KD, który jako jeden z pierwszych miał okazję prowadzić testowo pierwszą dolnośląską „hybrydę”.

Impulsy 2 składają się z trzech członów. Każdy może zabrać na pokład ponad 300 pasażerów. Niskopodłogowe składy dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Funkcjonalności taboru służyć będzie ogólnodostępny, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej, a także kosze do segregacji odpadów. W celu zwiększenia komfortu podróży pociągi wyposażone zostały w klimatyzację, specjalne miejsca do przewozu rowerów, gniazdka elektryczne oraz porty USB, a także podokienne stoliki.

Nowe pojazdy hybrydowe dołączą do obecnie użytkowanych 27 elektrycznych Impulsów. Podpisana ze spółką Newag umowa pozwala regionalnemu przewoźnikowi na zamówienia dodatkowych dwóch pojazdów na warunkach zamówienia podstawowego.

Więcej o tych pociągach i ich wyposażeniu, szczególnie pod kątem dogodności dla pasażera, napiszemy jak pojawią się w ruchu liniowym..

Fot. Koleje Dolnośląskie

Pierwszy hybrydowy Impuls2 dla Kolei Dolnośląskich (36WEh-012) jest już na testach w bazie przewoźnika

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *