Pierwsze elfy jadą na P4

  • Dwie firmy zgłosiły się do przetargu ogłoszonego przez Koleje Śląskie, celem którego jest naprawa czwartego poziomu utrzymania jednostek EN76. Zamówienie przewiduje również przeprowadzenie prac dodatkowych, modernizujących nieco te 10-letnie już jednostki

Przypomnijmy, że śląski przewoźnik ma dziewięć takich pociągów. To pierwsze wyprodukowane jednostki typu elf przez bydgoska Pesę. Pociągi 22WE o numerach taborowych od 001 do 009 liczą już sobie 10 lat. Teraz nadszedł czas wykonania naprawy i przegląd czwartego poziomu utrzymania. W przetargu ogłoszonym przez KŚ oferty złożyły dwie firmy: ZNTK „Mińsk Mazowiecki” żądająca 32 038 738,65 zł brutto z czego 5 405 425,65 zł to cena wykonania prac dodatkowych oraz Public Transport Service chcąca 38 501 460 zł brutto z czego 5 413 230 zł to cena wykonania prac dodatkowych. Koleje Śląskie przewidują wydać na realizację tego zadania 52 250 400 zł. O wyborze wykonawcy decydować będzie: cena usługi – 80  pkt oraz jej gwarancja – 20 pkt.

Oprócz przeglądu wyłoniony wykonawca zobowiązany będzie do wykonania prac dodatkowych we wszystkich dziewięciu jednostkach. KŚ chce zamontować gniazdka elektryczne do zasilania urządzeń mobilnych. Planowany jest montaż jednego gniazda 230V i 2 gniazda USB na 2 miejsca siedzące przy fotelach podwójnych oraz jedno gniazdo 230V i dwa gniazda USB przy pojedynczych fotelach w przedziałach pasażerskich oraz jedno gniazdko zawierające gniazdo 230V i 2 gniazda USB w kabinach maszynistów. Do tej pory w tych pociągach (dokładniej każdym z nich) funkcjonują tylko dwa gniazdka zamontowane 10 lat temu z przeznaczeniem dla obsługi pociągu.

Z innych prac dodatkowych które czekają pociągi EN76 to wspomnieć należy o należy m.in.: demontaż w kabinach WC wszystkich pojazdów pojemniki na ręczniki papierowe , wymiana foteli na nowe w kabinach maszynisty, zmiany sposobu sterowania klimatyzacją w kabinach maszynisty czy montaż nowego systemu zliczania pasażerów czy montaż elektrycznych suszarek do rąk w kabinach WC.

Fot. Kinga Mohr (OKnO na Śląsk)

2 komentarze

  1. Super. Jestem ciekawy czym będziemy wozić pasażerów. Już teraz są braki taborowe, teraz jak pójdzie 9 EN76 do P4 to już nie wiem co będzie. Chyba stare kible wyciągniemy z krzaków od Przewozów Regionalnych albo zamówimy więcej autobusów, ZKA na linii S4, S13 i najlepiej na S8, tak żeby zrazić jeszcze bardziej więcej pasażerów. Owszem przeglądy jednostek są wskazane i obowiązkowe ale kosztem zastąpienia ich innymi pojazdami.

  2. Ciekawe, sanepid mówi, że elektryczne suszarki do rąk w czasach epidemii są złe, bo rozsiewają zarazki i że trzeba ręczniki papierowe stosować, a kolej odwrotnie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *