Studium za 496 dni

  • Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął w środę postępowanie na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla linii kolejowej nr 170, która ma połączyć Katowice z Ostrawą, mającą być docelowo częścią sieci Kolei Dużych Prędkości.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla linii kolejowej między Katowicami a Ostrawą. Celem opracowania jest analiza przebiegów nowej linii Katowice – Jastrzębie – Godów – granica państwa, wykonanie analiz technicznych, środowiskowych oraz ekonomicznych i na ich podstawie rekomendacja wariantu inwestorskiego w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Ponadto przedmiotem zamówienia jest wykonanie map do celów projektowych oraz studium geologicznego na potrzeby opracowania koncepcji programowo-przestrzennej dla wariantu inwestorskiego. Założono prędkość projektową do 250 km/h.

Chętne na wykonanie zlecenie zlecenia były cztery, oferujące stawki od 13,499 mln zł do 42,890 mln zł (brutto). 8,197 mln złotych. Tyle w kasie dla zwycięzcy konkursu przygotowała zamawiający CPK. I choć żadna z ofert nie mieściła się w proponowanym budżecie to zamawiający wybrał ofertę konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika, które złożyło najtańszą propozycję i CPK zdecydował się na dopłatę brakującej kwoty. Wykonawca ma 496 dni na wykonanie zlecenia.

Fot. Kinga Mohr (OKnO na Śląsk)

One comment

  1. 10 % trasy KDP Katowice – Ostrawa istnieje. Stacje Katowice Ligota, Tychy, Pszczyna, Chybie juz teraz sa 5-6 torowe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *