Do jutra bez pociągów z Chorzowa do Bytomia

  • Wczoraj, tj. 5 kwietnia, ok. godz. 19:30 na szlaku Chorzów Stary – Bytom Miasto, w obniżony slup sieci trakcyjnej wjechał pociąg relacji Tarnowskie Góry – Katowice. Nikt z podróżnych i obsługi pociągu nie został poszkodowany. Podróżni wraz z drużyną konduktorską (łącznie 21 osób) kontynuowali podróż autobusem. W efekcie zdarzenia uszkodzone zostały 4 konstrukcje – tzw. półbramki sieci trakcyjnej oraz 400 metrów sieci. Jest przerwa w ruchu pociągów. Przywrócenie ruchu  – po naprawie sieci trakcyjnej, planowane jest w środę – poinformowały nas PKP Polskie Linie Kolejowe. AKTUALIZACJA: Po godzinie 14.00 PKP PLK poinformowały, że powrót pociągów na uszkodzony szlak pomiędzy Chorzowem a Bytomiem nastąpi najprawdopodobniej dopiero w czwartek.


Na odcinku Bytom  – Chorzów Batory wprowadzono zastępczą komunikację autobusową za 30 połączeń obsługiwanych przez Koleje Śląskie. To relacje z Katowic do i z Tarnowskich Gór, Kluczborka, Lublińca. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na bieżąco..

Przyczyną pochylenia słupa była ingerencja osób postronnych w konstrukcję sieci trakcyjnej. Komisja szczegółowo będzie analizować sytuację. Na miejscu zdarzenia od wczoraj pracują dwa pociągi do naprawy sieci trakcyjnej. Dodatkowo prace rozpocznie trzeci pociąg. To maksymalna liczba ludzi i sprzętu do efektywnej pracy w trudnych warunkach. Tory położone są w przekopie, a obok znajdują się mury oporowe. Dojazd do miejsca zdarzenia możliwy jest tylko od strony toru.

AKTUALIZACJA: Po godzinie 14.00 PKP PLK poinformowały, że powrót pociągów na uszkodzony szlak pomiędzy Chorzowem a Bytomiem nastąpi najprawdopodobniej dopiero w czwartek

4 komentarze

  1. Przecież można jeden skład puścić z Katowic do Bytomia objazdem przez Gliwice, a na pominiętym odcinku puścić ZKA. Tak robią inni przewoźnicy, ale oczywiście Koleje Śląskie zawsze pod górkę. Zaraz będzie, że pociąg odwołany bo nie ma czym jeździć.

    1. @Katowiczanin
      Z Katowic do Bytomia przez Gliwice ??? Jesteś ty trzeźwy ? A kto pojedzie czymś takim przez półtorej godziny jak tramwajem czy autobusem zajedzie za 25 min

  2. A ja jednak myśle mniej więcej podobnie, jak Katowiczanian, ale dokładnie to wg mnie powinno to wyglądać tak: w przypadku nieprzejezdności szlaku Bytom – Chorzów Batory, pociągi od strony Lublińca, Kluczborka powinny jechać do Bytomia, ta zmiana czoła, następnie do Gliwic i koniec biegu. Pociąg powinien być w Lublińcu czy Tarn. Górach głoszony jako pociag DO GLIWIC, z uwagą, że na odcinku Bytom – Katowice przewóz odbywa się autobusami. I tak, na odcinku Tarn. G – Bytom obsługa sprawdza bilety i informuje psażerów, jdacych dalej, niż Bytom, że mogą się przesiąść na autobus w Bytomiu, a natomiast podróżni z rowerem czy wózkiem dziecięcym czy większym bagażem moe jednak zdecyduja się na podróż via Gliwice.

    Dodatkowo, może część podróżnych chce się dostć, od strony Tarn G i Lublińca, do stacji: Świętochłowice, Ruda Chebzie, Ruda Śl. lub Zabrze – wówczas taki podróżny moze nawet będzie wolał jechac via Glwiice, aniżeli autobusem do Katowic i dalej do stacji docelowej???

    A może ktoś z podróżnych od strony Tarn G. chce jechać dalej na zachód niż Gliwice, np. do Łbęd, Rudzińca czy na pociąg dalekobieżny w stronę Wrocławia – wówczas taki podróżny podobnie, będzie wolał jechać pociągiem do Gliwic, niż autobusem do Katowic.

    Natomiast dla podróżnych, jadących dalej niż Bytom, czyli do Chorzowa czy do Katowic czy dalej – to dla takich podróżnych proponowałbym przygotowac nie autobusy komunikacji zastępczej, ale bilet (powiedzmy dwugodzinny) umożliwiający (w ramach już zakupionego biletu na pociag) dostanie się autobusem czy tramwajem w dowolne miejsce na terenie gmin: Bytom, Chorzów, Katowice.

    Jeśli podczas kontroli biletów okaże się, że dany podróżny ma już bilet na pociągi i autobusy, np. taki podróżny ma bilet 30-dniowy na karcie ŚKUP lub taki podróżny ma ekobilet 6-godzinny, 12-godzinny lub 24-godzinny – to taki podóżny nie dostanie … nic, gdyż bilet już ma. Także i na autobus.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *