Remont „wiślanki” – część druga

  • W marcu rozpoczyna się drugi etap prac między Skoczowem a Wisłą Głębce. Po odnowieniu odcinka Bronów – Skoczów, teraz nadszedł czas na prace inwestycyjne na szlaku od Skoczowa do Wisły oraz przywróceniu do życia fragmentu linii 190 z Goleszowa do Cieszyna. Inwestycja, której oba etapy łącznie pochłoną ponad 460 mln zł, jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa śląskiego.

– Od 3 stycznia do 28 lutego zapewniony był przejazd pociągiem z Katowic do Wisły Gębce. Podróżni skorzystali z ponad 400 bezpośrednich pociągów. Czas podróży skrócił się nawet o 20 minut. Od marca pociągiem dojedziemy do Skoczowa. Na trasie Skoczów – Wisła Głębce zaczyna się kolejny etap prac – informują w specjalnym komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dzięki wykonanym pracom w pierwszej części inwestycji, na odcinku Chybie – Skoczów, pasażerowie korzystają z nowego przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronów na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Pociągi między Chybiem a Skoczowem jeżdżą po 14 km nowych torów wyposażonych w urządzenia sterowania. Przebudowano sieć trakcyjną i obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie.

Aktualnie nadszedł czas na drugą część przebudowy linii do Wisły Głębce. Prace obejmą odcinek Skoczów – Wisła Głębce. Zbudowany zostanie nowy przystanek Ustroń Brzegi między Ustroniem Zdrój a Ustroniem Polaną. Równocześnie prowadzone są roboty na linii Goleszów – Cieszyn, na który po zakończeniu robót, ;po wielu latach, mają powrócić regularne kursy pasażerskie..

Organizacja robót sprawia, że od dzisiaj podróżni dojadą pociągiem do Skoczowa. Stamtąd do Wisły i Cieszyna do Wisły obowiązywać będzie przez cały czas zastępcza komunikacja autobusowa. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp do pociągów dzięki przebudowie 23 peronów.

Projekt obejmuje łącznie modernizację ponad 50 km torów oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Montowane są nowe rozjazdy oraz urządzenia, które poprawią przepustowość linii. Poziom bezpieczeństwa zwiększą przebudowywane przejazdy kolejowo-drogowe i przejścia dla pieszych. Powstaje lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polanę i Wisłę Uzdrowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2021 roku.

Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% jest dofinansowane w ramach unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Fot. Tomasz Bujok, Tymoteusz Muszala

3 komentarze

  1. dla mnie ciekawe bedzie to jak pojada pociagi ze cieszyna do goleszowa tylko,albo w goleszowie beda czekac na pociagi z wisly zeby pociag z cieszyna i z wisly jechal jako jeden do katowic…

  2. »Stamtąd do Wisły i Cieszyna do Wisły obowiązywać będzie przez cały czas zastępcza komunikacja autobusowa.« To w końcu do Wisły, czy do Cieszyna?

  3. Może uda się zbudować łącznicę goleszowską, wraz z przystankiem w Goleszowie przy ul. Radoniowej, aby pociagi Katowice – Wisła mogły się zatrzymywać jak najbliżej centrum Goleszowa i jak najbliżej autobusów, jeźdżących przez Goleszów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *