PKP Intercity: Marcowa korekta w pełni

  • W niedzielę, 14 marca 2021 roku wchodzi w życie korekta rocznego rozkładu jazdy. Informowaliśmy już o zmianach, które w swoich połączeniach tym dniu wprowadzi PKP Intercity, ze szczególnym uwzględnieniem terenu naszego województwa. Dzięki uprzejmości przewoźnika otrzymaliśmy szczegółowy harmonogram zmian, które obejmą wybrane kursy z naszego regionu.

Największe zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity od marcowej korekty będą wynikać z rozpoczętej w ubiegłym roku przebudowy Warszawy Zachodniej. To największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Zmiany obejmą także pociągi udające się do stolicy z naszego regionu.

26 marca rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Wyłączone z użytku zostaną dwa perony linii dalekobieżnych nr 6 i nr 7. Prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną. Zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity z i do Warszawy Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia sprawi, że część pociągów kursujących przez Warszawę będzie jeździć trasami zmienionymi.

40 pociągów zostanie skierowanych przez stację Warszawa Gdańska. Jest wśród nich kilka z lub do województwa śląskiego. Mowa tu o: IC 4120/4150 Daszyński relacji Bielsko-Biała/Zwardoń – Warszawa Gdańska będzie kończyć bieg na tej stacji od 26 marca. Przez stację Warszawa Gdańska oraz dodatkowo przez Warszawę Wschodnią będą kursować: IC 41105/14104 Kmicic relacji Częstochowa – Warszawa Wschodnia – Częstochowa (w stronę Warszawy od 26 marca); IC 1420/1450 Daszyński relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko-Biała/Zwardoń; IC 41010 Chopin relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia (od 26 marca).

Dla tranzytujących przez Warszawę pociągów: IC 5422 Skarbek relacji Olsztyn – Bielsko-Biała i IC 4122 Pilecki relacji Racibórz – Białystok. stacja Warszawa Gdańska będzie jedynym postojem w stolicy. Ograniczona przepustowość linii kolejowych w Warszawie sprawia, że od 14 marca zawieszone zostanie kursowanie pociągów: EIC Ondraszek relacji Bielsko-Biała – Warszawa – Bielsko-Biała i EIC Klimczok relacji Bielsko-Biała – Gdynia – Bielsko-Biała.

PKP Intercity uruchomiło specjalną podstronę https:// Intercity.pl/wwk , gdzie zamieszczane są informacje o zmianach w rozkładzie jazdy, honorowaniu biletów i poruszaniu się w obrębie dworców w związku z pracami na Warszawskim Węźle Kolejowym.

Przypominamy także, że ze względu na ograniczoną przepustowość na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin, niektóre pociągi zostaną skierowane trasą okrężną, z pominięciem stacji Dąbrowa Górnicza, Będzin Miasto i Sosnowiec Główny, zatrzymując się na stacji Sosnowiec Południowy. Zmiana dotyczy składów: TLK Doker relacji Gdynia – Katowice – Gdynia; IC Morcinek relacji (Lublin) Kielce – Bielsko-Biała – Kielce (Lublin), IC Sztygar relacji Lublin – Katowice – Lublin; TLK Chemik relacji Katowice – Płock; IC Hutnik relacji Bielsko-Biała – Gdynia; IC Skarbek relacji Bielsko-Biała – Olsztyn; IC Bolko relacji Wrocław – Lublin; IC Pilecki relacji Racibórz – Białystok; TLK Kormoran relacji Olsztyn – Polanica Zdrój, IC Daszyński relacji Bielsko-Biała (4120)/Zwardoń (4150) – Warszawa; IC Silesia 14000 (116)/41000 (117) relacji Warszawa – Praga – Warszawa; EIC Sobieski relacji Wiedeń – Gdynia.

Z kolei w dniach od 14 do 20 marca obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa do Bielska-Białej dla pociągów IC Skarbek i IC Hutnik, które zostaną skrócone do Pszczyny, a do i z Bielska-Białej zostanie uruchomiona komunikacja autobusowa.

Pomiędzy 14 a 16 marca pociąg EIP 5408/9 z Gdyni do Bielska-Białej, a od 14 do 17 marca skład IC Morcinek relacji Kielce – Bielsko-Biała – Kielce będą mieć skróconą relację do Katowic, pomijając tym samym stacje: Tychy, Pszczyna, Czechowice-Dziedzice oraz Bielsko- Biała Główna.

Od 13 marca uruchomiony zostanie w zmienionej relacji z Kołobrzegu do Krakowa Głównego TLK Zefir, który ma poprawić jakość połączeń Krakowa z Częstochową, Lublińcem oraz Kluczborkiem.

Od 4 do 18 maja będą prowadzone prace modernizacyjne na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Port Centralny. W tym czasie kilka par pociągów, będzie zmieniać kierunek jazdy na stacji Szczecin Dąbie. Mowa tu o następujących połączeniach obsługujących nasz region : IC Mehoffer relacji Szczecin Główny – Przemyśl – Szczecin Główny, IC Matejko relacji Szczecin Główny – Przemyśl – Szczecin Główny; IC Przemyślanin relacji Świnoujście – Przemyśl – Świnoujście; , Dodatkowo IC Przemyślanin pominie postój na stacji Szczecin Główny. Ominie ją także IC Chełmoński czyli pociąg relacji Kraków – Świnoujście – Kraków przez m.in. Katowice, Zabrze i Gliwice oraz TLK Wyczółkowski łączący Lublin i Świnoujście przez m.in. Częstochowę i Lubliniec, zatrzymując się na stacji Szczecin Dąbie.

One comment

  1. Te korekty psu na bude- TLK Sudety ( LK 137) staje w Paczkowie gdzie nikt nie korzysta z polaczen kolejowych, natomiast w Otmuchowie sie nie zatrzymuje a tu jest zainteresowanie polaczeniem, tu potrzebna jest korekta!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *