Kolejne prace na LK 62

  • PKP PLK poinformowały, że rozpoczynają prace przy przebudowie wiaduktu w Podlesicach, na szlaku Charsznica – Wolbrom w ciągu linii kolejowej nr 62. Na inwestycję obejmującą 3 wiadukty i 8 przepustów przeznaczono 23 mln zł ze środków budżetowych. To kolejne zadanie zwiększające możliwości trasy Tunel – Sosnowiec.

Jak informuje zarządca infrastruktury kolejowej – wiadukt kolejowy w Podlesicach zostanie całkowicie przebudowany i powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja. Obiekt wpłynie również na poprawę warunków poruszania wśród kierowców. Szersza jezdnia pod torami ułatwi ruch drogowy. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem. Utrzymany jest przejazd pociągów po sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego.

Prace między Tunelem a Wolbromiem nie wstrzymują ruchu kolejowego. Przebudowa obiektów inżynieryjnych skróci czas przejazdu. Prędkość pociągów zwiększy się miejscami z 30 do 80 km/h. Przypomnijmy, że linią nr 62 Sosnowiec – Tunel kursują pociągi Polregio, obsługujące połączenia z Katowic w kierunku Sędziszowa, Tunelu i Kielc.

W bieżącym roku rozpocznie się również przebudowa dwóch wiaduktów na szlaku Tunel –Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem. Zakończenie robót w ramach umowy zaplanowano do I kwartału 2023 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty Sp. z o.o. i FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego ponad 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”

Fot. PKP PLK

2 komentarze

  1. A w Radzionkowie na kolei nic nowego. Tunele i przejazdy pamietaja czasy Bismarcka i ostatniego kanclerza rzeszy. Za sanacji nic, za PRLu elektryfikacja, a po 1990 duze NIC plus likwidacja toru z Radzionkowa do Szarleja.

  2. Prędkość pociągów na linii 62 zwiększa się na okrągło. Już w tej chwili widać poprawę na odcinku Sosnowiec Południowy-Olkusz. Pociągi osiągają prędkość już nawet 100km/h dawniej to było nie do pomyślenia. Niestety w dalszym ciągu pociągów jest mało, a rozkład jazdy nie pozwala dojechać do pracy na 1 i 3 zmianę. Z powrotami już jest lepiej ale nie widać tendencji przesiadki z samochodów, za to z busów owszem. W weekendy to już kompletna paranoja, 3 pary pociągów. Nawet ciężko jest mieszkańców Sosnowca i Dąbrowy Górniczej przesiąść z autobusów i samochodów do pociągów. Pociąg jedzie do Katowic 20 minut, a autobus godzinę. Zero jakiekolwiek reklamy. Prezydent Sosnowca w ogóle nie promuje transportu kolejowego. Dużo jest rzeczy do zrobienia na tej linii. Chciałbym, żeby w przyszłości wrócił rozkład jazdy z lat 90tych i pociągi pośpieszne na linię 62. Pierwszym pośpiechem na liście powinien być IC Morcinek. W tej chwili od Kielc zatrzymuje się dopiero w Zawierciu przez co jeździ cały pusty, a do Kielc od Katowic jeździ objazdem bez postojów na stacji Mysłowice, Sosnowiec Maczki, Dąbrowa Górnicza Południowa czy Ząbkowice, nie ma postoju nawet we Włoszczowej czy Bukowej jak dawniej. Kiedyś nawet na Hucie Katowice potrafił się pospieszny zatrzymać. Gdyby skierować Morcinka linią 62 to mógłby zatrzymywać się w Sosnowcu Południowym, Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach, Bukownie, Olkuszu, Wolbromiu, Charsznicy, Kozłowie, Sędziszowie i Jędrzejowie. Z Bielska do Kielc żeby się w Katowicach nie dublował z Regio można by przesunąć godziny, a z powrotem 19:02 z Kielc byłoby odpowiednią godziną ponieważ ostatni pociąg z Sędziszowa do Katowic odjeżdża o 16 co jest kompletną kpiną.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *