Budynek przy Kolejowej rozebrany

  • Wczoraj, na budowie centrum przesiadkowego w okolicach stacji Dąbrowa Górnicza, rozpoczęła się rozbiórka starego budynku dworcowego, który znajdował się przy ulicy Kolejowej. Swego czasu była w nim poczekalnia i kasy biletowe, jednak wraz z nadejściem dla kolei ciężkich czasów i ten obiekt został dawno temu zamknięty. Aktualnie, w planach trwającej przebudowy układu komunikacyjnego i nowych peronów stary budynek został przeznaczony do likwidacji. Zdjęcia, podesłał nam jeden z Czytelników. Za co bardzo serdecznie dziękujemy.

Przypomnimy, że w centrum Dąbrowy Górniczej, za 229 mln zł, realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK przedsięwzięcie mające na celu budowę centrum przesiadkowego i rozbudowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca kolejowego. Inwestycję wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. W ramach prac mają powstać: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Prace mają potrwać do końca 2022 roku.

PKP PLK natomiast zbuduje nowe perony, które będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Aktualnie działający peron wyspowy zostanie przebudowany, dodatkowo powstanie kolejny, jednokrawędziowy przy budynku dworca. Wszystkie obiekty będą podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną wyposażone w windy, a tym samym dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W stacji Dąbrowa Górnicza będą przebudowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W ramach przebudowy ma zostać również zabezpieczony teren pod planowane dodatkowe tory i trzeci peron z przeznaczeniem dla kolei aglomeracyjnej.

Fot: Czytelnik

One comment

  1. Czy ja wiem czy tak dawno zamknięty? W 2005 jeszcze kupowałem tam bilety; zamknięty został chyba nawet później.

    To jeden z nielicznych przykładów wyburzenia budynku kolejowego, który bardzo popieram.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *