Nowe centra dowodzenia tramwajami w Częstochowie

W ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie realizowana jest największa inwestycja związana z modernizacją infrastruktury tramwajowej w historii miasta. Zakres kompleksowej przebudowy starej linii tramwajowej między Rakowem a Północą obejmuje także budowę dwóch podstacji odpowiadających za zasilanie sieci tramwajowej i koordynacje jej funkcjonowania.

Dwa w pełni wyposażone w odpowiednie elementy budynki tego typu powstały na zajezdni MPK przy al. Niepodległości i na nowej pętli w północnej części miasta przy ul. Fieldorfa – Nila. Na Północy stara podstacja została zdemontowana, a jej zastępczyni będzie bardziej wydajna. Nowe budynki posiadają pełne zaplecze sanitarne dla specjalistów nadzorujących prace systemów zasilania. Zmodernizowana ponadto została także istniejąca podstacja w dzielnicy Tysiąclecie przy ul. Czartoryskiego.

Czwarta tego typu instalacja funkcjonuje przy trasie linii nr 3 na Błesznie. Wszystkie częstochowskie podstacje koordynujące zasilanie sieci tramwajowej wyposażone są już tym samym w najnowocześniejsze technologicznie podzespoły, co poprawi sterowanie ruchem tramwajów na terenie Częstochowy. Każda z nich jednocześnie jest przystosowana do rozbudowy o kolejne moduły w przypadku realizacji następnych inwestycji tramwajowych.

Środki finansowe, dzięki którym zrealizowano budowę i modernizację wymienionych podstacji wchodzą w skład łącznych kosztów wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej. Wszystkie realizowane prace pochłoną 114 mln zł.  Wraz z zakupem 10 nowych składów tramwajowych Twist 2.0 ten gigantyczny kontrakt opiewa na 204 mln zł. 144 mln zł z tej kwoty miasto pozyskało ze środków UE.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *