Polregio na 6 lat w Małopolsce. I u nas…

  • Województwo Małopolskie podpisało z Polregio sześcioletnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie na kwotę ponad 528 mln zł. Przy średniej pracy eksploatacyjnej na poziomie ponad 3,5 mln pockm rocznie pociągi przewoźnika pokonają łącznie 21,1 mln pockm. Warto dodać, że całkiem przyzwoitą ilość kilometrów pociągi tego przewoźnika wykonają również na terenie naszego województwa.

Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Polregio podpisali dzisiaj nową, 6-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie. Jej wartość to ponad 0,5 mld złotych (dokładna kwota umowy to 528 403 664,06 zł netto). Pociągi Polregio w jej ramach pokonają przez ten okres 21,14 mln kilometrów, co daje średnią roczną planowaną pracę eksploatacyjną na maksymalnym poziomie 3,52 mln pockm. Umowa wejdzie w życie wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów od 13 grudnia 2020 roku i będzie obowiązywać do 12 grudnia 2026 roku. Od najbliższej niedzieli, 13 grudnia, aż 28 pociągów Polregio dziennie połączy Kraków i Katowice, z czasem przejazdu ok. 70 minut. Nowa oferta połączeń kolejowych pozwoli na szybkie i komfortowe podróże w atrakcyjnej cenie 13 zł.

– Województwo Małopolskie to kolejna wieloletnia umowa Polregio, a jej podpisanie zbiega się z wprowadzeniem nowych połączeń na trasie Kraków – Katowice za jedyne 13 zł. Miesięczny bilet to koszt 235 zł, a czas podróży wynosi jedyne ok. 70 minut w komfortowych warunkach w klimatyzowanym składzie – nowym taborem typu Impuls EN-63A lub gruntownie zmodernizowanymi składami typu Feniks EN-57 FPS. Nowe pociągi jeżdżące po zmodernizowanej trasie to standard, jakiego oczekują dzisiaj pasażerowie na kolei nie tylko w Krakowie czy okolicach. We współpracy z samorządami w całej Polsce będziemy konsekwentnie pracować nad dalszą poprawą jakości kolejowych przewozów regionalnych – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu Polregio.

Ale ta umowa to nie tylko trasa Katowice – Kraków. To także takie odcinki jak: Katowice – Olkusz – Sędziszów, Sucha Beskidzka – Żywiec, Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała, Kraków – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, których mniejsza lub większa część przebiega przez teren województwa śląskiego. Wiadomo jednak, że najważniejsze co wynika z racji zawiązania tej umowy to organizacja przez kilka najbliższych lat przewozów na terenie województwa małopolskiego. Oprócz szlaków ze śląskim „akcentem”, w wyniku podpisanej dzisiaj umowy, pociągi Polregio będzie można spotkać przez najbliższe sześć lat w województwie małopolskim (i nie tylko) na następujących trasach: Kraków – Sędziszów – Kielce/Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków – Tarnów – Rzeszów, Tarnów – Nowy Sącz – Krynica-Zdrój, Gorlice – Jasło/Rzeszów, Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane.

Zawarcie wieloletniej umowy z Polregio zapewni stabilizację oferty, realizowanej na obszarze Małopolski, wykorzystując potencjał transportu kolejowego. Liczę, że nowy rozkład jazdy spotka się z zainteresowaniem pasażerów, a pociągi organizowane przez Województwo Małopolskie będą chętnie wybierane w codziennych podróżach – mówi Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego.

– Naszym celem jest bezpieczeństwo, komfort i punktualność. Jestem przekonany, że dzięki nowej umowie coraz więcej podróżnych wybierze pociąg zamiast samochodu, zwłaszcza w Krakowie i ościennych miejscowościach, które od lat borykają się z problemem smogu.  Przy takiej ofercie docelowo nawet osoby, które stać na nowe auto i korzystają z niego na co dzień, będą decydować się na skorzystanie z połączenia kolejowego między Krakowem i Katowicami – dodaje Łukasz Smółka, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.

2 komentarze

  1. Katowice – Kraków: 28 pociągów dziennie.
    Czechowice – Oświęcim: 2 pary pociągów na tydzień.
    Żywiec – Sucha Beskidzka: 2 pary pociągów na tydzień.
    Równomierny rozwój pogranicza województw…

  2. Katowice – Wolbrom znów 6 par , gratulacje , jadąc w Jurę w tamtą jej część muszę się wbijać na wczesny pociąg rano i za wcześnie wracać , nie mam ochoty na jeżdżenie busem zawsze korzystam z pociągu, tam mniejszy skład często wystarczy niekoniecznie duża jednostka w niektórych godzinach

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *