Alternatywne napędy w Raciborzu

Raciborskie spółki obsługujące komunikację miejską i powiatową mocny nacisk stawiają na rozwój proekologiczny przedsiębiorstw, dlatego prowadzone są analizy i testy autobusów z napędami alternatywnymi, które mają pomóc, w przyszłości, dokonać najlepszego wyboru przy zakupie nowych autobusów.

Operator powiatowej komunikacji autobusowej PKS Racibórz w swoich rękach miał już do dyspozycji autobus SOR 12 CN i IVECO Urbanway – oba zasilane gazem CNG oraz, nie tak dawno, autobus elektryczny Urbino 12 electric od Solarisa. Na przełomie października i listopada w Raciborzu, na dwutygodniowych testach, pojawił się autobus z napędem hybrydowym – Volvo 7900 Hybrid. Testy napędów alternatywnych w realnych warunkach eksploatacyjnych raciborskiego PKS-u pozwolą na określenie przydatności najnowszych rozwiązań w specyfice pracy komunikacji powiatowo-gminnej.

Przedsiębiorstwo Komunalne z Raciborza, które obsługuje miejskie linie autobusowe również zabrał się za testowanie autobusów z napędem innym niż Diesel. Jednak miejska spółka chyba bardziej przekonana jest do napędów zeroemisyjnych, ponieważ pierwszym testowym autobusem we flocie był RAFAKO E-bus, a obecnie na miejskich liniach testowany jest elektorbus zza południowej granicy, czyli SOR EBN 11. Testowany egzemplarz ma pojemność 70 miejsc, 11 metrów długości i 200 km zasięgu na jednym ładowaniu. Elektrobus do 7 stycznia będzie woził pasażerów korzystających z usług raciborskiej komunikacji miejskiej. W przypadku spółki PK autobusy marki SOR nie są żadną nowością, ponieważ pojazdy tej marki wożą pasażerów od 10 lat. Nowością jednak jest napęd, który do komunikacji miejskiej może wprowadzić nową jakość. Raciborskie Przedsiębiorstwo przymierza się do wymiany taboru autobusowego, który ma być proekologiczny, jednak na razie trwa rekonesans.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *