Nasz rozkład według PKP Intercity (Cz.2)

  • Wczoraj przedstawiliśmy główne punkty oferty PKP Intercity adresowanej zarówno dla mieszkańców Katowic jak i całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w nowym rozkładzie jazdy pociągów. Dzisiaj część poświęcona temu, co narodowy przewoźnik oferuje mieszkańcom Bielska-Białej i Częstochowy. Przypominamy, nowy harmonogram kursowania pociągów wchodzi życie za dwa tygodnie, w niedzielę 13 grudnia.

Ze względu na kończącą się modernizację linii łączącej Katowice i Kraków zmniejszy się liczba pociągów na dotychczasowej trasie objazdowej łączącej Kraków z Wrocławiem przez Częstochowę. Pomiędzy Częstochową a stolicą Małopolski nadal będzie kursować 5 par pociągów. Częstochowa utrzyma też dzienne połączenie z Rzeszowem i Przemyślem dzięki wydłużeniu relacji składu IC Mehoffer łączącego Kraków ze Szczecinem.

10 stycznia 2021 roku mieszkańcy Katowic i Częstochowy zyskają połączenie do Płocka dzięki nowemu składowi TLK Chemik relacji Katowice – Płock przez Łódź. Pociąg TLK Kormoran pojedzie w nowej relacji Polanica Zdrój – Olsztyn i zapewni tym samym codzienne połączenie Katowic oraz Częstochowy z Kotliną Kłodzką, Warszawą i Olsztynem. Na tory wyruszy także TLK Wyczółkowski relacji Świnoujście – Lublin przez Częstochowę, który zapewni połączenie z województwami zachodniopomorskim, lubelskim, jak również Zieloną Górą i Kielcami. Decyzja o dacie ich uruchomienia zostanie podjęta na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz.

Jeśli chodzi o Bielsko-Białą… PKP Intercity uruchomi grupę wagonów z i do tego miasta dołączaną do pociągu IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin przez Katowice, dzięki temu podróżni będą mogli korzystać z bezpośredniego połączenia Podbeskidzia z Kielcami i Lublinem. Skład IC Szyndzielnia , dotychczas kursujący z Bielska-Białej do Świnoujścia, pojedzie w zmienionej relacji do Ustki. Grupa wagonów dotychczas kursująca do Żyliny w pociągu TLK Rozewie z Gdyni kursować będzie w skróconej relacji do Bielska-Białej, natomiast w sezonie turystycznym do Zwardonia. Zmieniona zostanie relacja pociągu Matejko – z Przemyśla zamiast jak dotychczas do Bielska- Białej, skład ten kursować będzie do Szczecina przez Wrocław w zmienionej również kategorii na IC.

PKP Intercity podkreśla, że obowiązujący od 13 grudnia 2020 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwające nadal prace inwestycyjne na linii nr 1, na odcinku Dąbrowa Górnicza – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, spowodują ograniczenia przepustowości. Ponadto, od marca 2021 roku kontynuowane będą prace modernizacyjne na odcinku Bronów – Wisła Głębce. W związku z tym zamknięty będzie on zamknięty przez co nie będą jeździć pociągi do Ustronia i Wisły. Dodatkowo, prace prowadzone na odcinku Most Wisła – Czechowice Dziedzice/Ochodza wpłynęły na ograniczenie możliwości trasowania pociągów między Katowicami a Bielskiem-Białą.

Trwająca dodatkowo epidemia i związane z tym ograniczenia wprowadzane w sferze publicznej przyczyniają się do mniejszego zapotrzebowania na podróże koleją. W związku z tym PKP Intercity na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz frekwencji w swoich pociągach może wprowadzać zmiany w siatce połączeń, dostosowując ofertę do aktualnego zainteresowania – informuje na koniec komunikatu przewoźnik.

Fot. PKP Intercity

One comment

Pozostaw odpowiedź Piewo Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *