Beskidzkie centrum przesiadkowe – Katowice

Od kilku lat Koleje Śląskie chciały w weekendowe poranki stworzyć możliwość skomunikowania w Katowicach większości przyspieszonych pociągów turystycznych udających się potem do popularnych górskich kurortów. Wygląda na to, że w nowym rozkładzie jazdy pociągów, wchodzącym w życie 13 grudnia, naszemu regionalnemu przewoźnikowi ta sztuka się powiedzie.

Pierwsza taka sytuacja będzie miała miejsce po godzinie 6 rano, gdy do Katowic zjadą się pociągi nr 94161 z Zawiercia i pociąg nr 43100/43101 z Gliwic. Ten drugi to nic innego jak Ornak, który w najbliższym sezonie będzie kursował w wydłużonej w porównaniu do lat poprzednich relacji czyli Gliwice – Zakopane. Odjedzie on o 6.34 w kierunku Podhala. Cztery minuty wcześniej stolicę województwa śląskiego opuści wspomniany już pociąg relacji Zawiercie – Wisła Głębce. Sześć minut na przesiadkę z jednego połączenia na drugie to wystarczający okres czasu, biorąc pod uwagę, że oba pociągi odjadą z peronu pierwszego.

Po upływie godziny po raz kolejny zjadą się do Katowic pociągi z Gliwic i, tym razem z Częstochowy, które potem skierują się do Wisły i Zwardonia. Różnica będzie polegała na tym, że pociąg nr 94163 relacji Częstochowa – Wisła Głębce odjedzie z peronu pierwszego o 7.37, natomiast połączenie Gliwice – Zwardoń, którego odjazd zaplanowany jest o 7.49 z peronu numer dwa. Czas przewidziany na ewentualną przesiadkę będzie wynosił trzy minuty.

Trzeci raz katowicki dworzec zamieni się w turystyczne centrum przesiadkowe przed godziną 9, gdy dotrą tu pociągi nr 94164/94165 z Gliwice i połączenie nr 94105 z Częstochowy. Jako pierwszy, o 8.54 z Katowic wyjedzie pociąg w kierunku Wisły pociąg z Gliwic a pięć minut po nim przyspieszony pociąg do Zwardonia. Ten, który przyjedzie do Katowic z Częstochowy. Czas na przesiadkę to pięć minut ale sytuacja będzie analogiczna jak dwie godziny wcześniej, gdyż oba pociągi spotkają się na peronie pierwszym dworca w Katowicach.

Sami jesteśmy ciekawi jak to rozwiązanie odnajdzie się w otaczającej nas rzeczywistości. Będziemy mu oczywiście przyglądać z uwagą bo wydaje się nam, że powinno ono wyjść zwycięsko z konfrontacji z potrzebami turystów, szczególnie tych, którzy traktują kolej jako środek transportu przy realizacji swoich pasji.

4 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *