Nie ma trakcji. Ale ma być…

  • Kilka dni temu na portalu Facebook, a dokładniej na profilu Konduktor KŚ, ukazał się wpis okraszony zdjęciami odcinka linii kolejowej nr 190 i 191 od Skoczowa do Wisły Głębce. Okazało się, że na szlaku gdzie po ponad półrocznej przerwie mają się pojawić pociągi są ubytki w sieci trakcyjnej. Czy uda się je „załatać” do czasu gdy wrócą tu kursowe pociągi?

– Podobno od grudnia do marca mają wrócić pociągi do Wisły. Na czas zimowy mają być zawieszone roboty remontowe. No dobra, tylko teraz pytanie. Czy oby na pewno? .Obecnie między Wisłą Głębce a Skoczowem sieć trakcyjna W TRZECH miejscach została „sprywatyzowana” a w czwartym bramka podtrzymująca sieć sama (chyba) się złamała – napisał prowadzący profil Konduktor KŚ.

Rzecz ciekawa i faktycznie powrót pociągów na ten nieużywany przez ostatnie miesiące szlak stawiająca pod lekkim znakiem zapytania. Przypomnijmy, że po zakończeniu rewitalizacji odcinka z Bronowa do Skoczowa ruch pociągów ma zostać wznowiony na całym dystansie od Bronowa do Wisły Głębce. Na czas zimy. Wiosną planowany jest drugi etap modernizacji wiślanki. Od Skoczowa przez Goleszów do Wisły Głębce, wraz z przyłączeniem w Goleszowie odnowionego fragmentu linii nr 190 z tej miejscowości do Cieszyna. Tymczasem zdjęcia pokazują faktycznie ubytki w sieci trakcyjnej. Postanowiliśmy zapytać u źródła czyli w Zakładzie Linii Kolejowych w Sosnowcu, czy nie czekają nas na tym szlaku jakieś niemiłe niespodzianki po wejściu w życie, 13 grudnia, nowego rozkładu jazdy

– PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. W ramach tego zadania prowadzone są prace na odcinku Chybie (Bronów) – Skoczów. Na sieci trakcyjnej między Skoczowem a Wisłą Głębce pojawiły się usterki, które są obecnie usuwane. Zgodnie z  przyjętym harmonogramem, zakończenie tych prac przewidziane jest przed planowanym wdrożeniem rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia – powiedziała nam Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.

Fot: Facebook/Konduktor KŚ

8 komentarzy

  1. Ja no złodzieje zadbali o szybszą rewitalizację starej trakcji niestety nikt im nie powiedział ze PLK i firma robiąca rewitalizację na zimę robią sobie ferie.
    A tak swoją drogą użycie liny trakcyjnej ze stalowym rdzeniem i kołnierzem aluminiowym na mnie uczęszczanych trasach to pewny sposób na złodziei gdyż nie opłaca się im to kraść bo na złomie dostana za to tyle co za stal N10 czyli grosze 60-70groszy za kg w porównaniu do miedzi około 20 zł za kg.

  2. Ja się pytam, gdzie jest S.O.K i policja w tym kraju??? To jest pewnie ta sama mafia co ukradła kiedyś sieć pod Pierśćcem. Do dzisiaj nikogo nie zatrzymali, a delikwenci dalej robią swoje. I jestem ciekawy, który skup im to przyjmuje. Układy i układziki?

    1. Każdy przyjmie jeśli nie ma odpowiedzialności zbiorowej np brak szyn złodziejstwo szyn trakcji powinno być rozwiązane prawnie w sposób prosty brakuje czegoś PLK wystawia rachunek napraw i płacą wszystkie skupy złomu w Polsce według przychodu. Tylko ustawę zmienić, aby firmy płaciły od przychodu mały podatek a nie dochodu bo wtedy to w straty dają i płaci zawsze zwykły człowiek.
      Takie rozwiązanie szybko zlikwidowałoby kradzieże na kolei.

  3. Spokojnie, nie ma się co martwić. Do grudnia będzie przejezdna. Już dzisiaj pracował tam sieciowy.

  4. A mnie zastanawia czemu u nas w metrze uzywa sie systemu 3-szynowego, a nie 4-szynowego tak jak w Londynie ? Przeciez metro nigdy nie zuzywa calej dostarczonej energii do napedzania skladu i przez to zawsze czesc pradu jest bezpowrotnie tracone. a tak 4-szyna mogla by odbierac niewykorzystany prad, a nastepnie ten prad mogl by byc ponownie wykorzystany (mniejszy rachunek o kilka %). Owszem system 4-szynowy jest drozszy w budowie i konserwacji, ale dzieki temu ze tam wykorzystano „szyne powrotna” o potencjale -, niema zjawiska „pradow bladzacych” ktore powoduja szybsze korodowanie torow.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *