Brynów goni Zawodzie

Byliśmy niedawno na Zawodziu. To zajrzeliśmy i do Brynowa. To kolejna z katowickich dzielnic, w której powstaje duże centrum przesiadkowe. Poniżej fotograficzny raport z postępu prac.


Zamówienie złożone wspólnie przez samorząd Katowic i spółkę Tramwaje Śląskie w 2017 roku objęło budowę węzła przesiadkowego w Katowicach, w dzielnicy Brynów w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki, Kłodnickiej, Rzepakowej, Waltera, Jankego i Żytniej. Węzeł  Brynów ma obsługiwać południową część miasta – ruch napływający od strony m.in. Mikołowa. Prócz rozbudowanej pętli tramwajowej, przystanków tramwajowych i autobusowych (typu drzwi w drzwi) oraz miejsc postojowych dla autobusów, Centrum Przesiadkowe będzie składać się m.in.: z budynku obsługi podróżnych, wiaty peronowej i rowerowej, miejsc postojowych i jezdni manewrowej dla autobusów, parkingu „Park&Ride” wraz z systemem poboru opłat, postoju Taxi oraz miejsc postoju tzw. ” Kiss&Ride”. Za budowę centrum przesiadkowego w Brynowie odpowiedzialne jest konsorcjum firm Warbud oraz Stor. .

Tutaj, podobnie jak na Zawodziu prace trwają dłużej niż pierwotnie zakładano przy pospisywaniu umowy. Patrząc na zaawansowanie inwestycji to naszym, niebudowlanym, okiem pasażerowie pojawią się prędzej na Zawodziu niż w centrum w okolicach ulicy Kościuszki. To nie znaczy, że nie widać już zarysu przyszłego centrum w Brynowie. Krótki rekonesans wokół placu budowy pozwolił nam stwierdzić, że do jej zakończenia jest już bliżej niż dalej. Widzieliśmy już perony przygotowane dla przyszłych wysiadających z tramwajów. Spore wrażenie robi gigantyczny parking. Przyszły budynek przypomina nam zminiaturyzowaną wersję Spodka. A może to tylko nasze złudzenie. Najważniejsze jednak by przyszły węzeł był funkcjonalny, przyjazny podróżnym i spełnił swoją rolę dla której jest tworzony. I jeszcze nieco na marginesie mała rada dla kierowców, którzy jeżdżą w tym rejonie by zachowali szczególną ostrożność, gdyż w związku z pracami przy budowie centrum dochodzi tam do częstych zmian w organizacji ruchu na przylegających ulicach.

 

One comment

  1. Co z artykułem o badaniu mobilności w GZM na stronie Silesia Info Transport? Google znajduje taki artykuł, ale po kliknięciu w link, SIT twierdzi, że takiego artykułu nie ma!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *