28 skrzyżowań pomiędzy Trzebinią a Czechowicami w przebudowie

– Wiadukt kolejowy w Kaniowie, to kolejne z 28 bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, które obejmuje przebudowa. Inwestycja PKP PLK zapewni bezpieczniejszy przejazd pociągów i sprawniejszą komunikację drogową. Efektem przedsięwzięcia za 800 mln zł, współfinansowanego z POIiŚ, będą krótsze podróże oraz dostępniejsze dla pasażerów stacje i przystanki – poinformował zarządca infrastruktury kolejowej.


Wiadukt w Kaniowie jest niezbędny dla przejazdu pociągów między stacjami Brzeszcze i Czechowice-Dziedzice. Po przebudowie dwuprzęsłową konstrukcję zastąpi wyższy i szerszy, jednoprzęsłowy obiekt. Na lata będzie zapewnione sprawne kursowanie pociągów. Kierowcy dzięki poszerzeniu obiektu, płynnie przejadą pod torami po dwóch pasach ruchu. Piesi zyskają 2-metrowy chodnik. Wykonawca w połowie lipca rozpoczął prace. Zdemontuje stare elementy obiektu i wybuduje nowy wiadukt.

Łącznie zmodernizowanych ma być 28 wiaduktów na szlaku pomiędzy Trzebinią, Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami. Wykonawca pracuje przy bezkolizyjnych skrzyżowaniach w Chrzanowie nad ul. Zbożową oraz w Czechowicach-Dziedzicach nad ul. Pionkową. Prace obejmą także wiadukty w Chełmku, Oświęcimiu, Brzeszczach, Jawiszowicach. Dzięki inwestycji poszerzenie jezdni pod wiaduktem ułatwi także system komunikacji drogowej w miejscowościach i na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.

Efektem inwestycji na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (nr 93) czas przejazdu skróci się prawie o połowę do ok. 40 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Aktualnie na linii wykonawca usuwa stare tory oraz wyeksploatowane elementy linii kolejowej. W ich miejsce będą montowane nowe. Inwestycja obejmuje wiadukty, mosty, tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania.

Inwestycja realizowana z projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto).

Fot. PKP PLK

2 komentarze

  1. A kiedy tunel drogowy w przedlużeniu ulicy Św. Wojciecha w Radzionkowie na trasie tzw. „węglówki? Tylko gadu, gadu, a lata mijają.

  2. Przy okazji info o remoncie szlaku między Czechowicami a Trzebinią warto dodać, że wstrzymano kursowanie wszystkich pociągów osobowych z Czechowic do Oświęcimia i dalej do Krakowa uruchomionych w ub. r. Pociągi mają wznowić kursy dopiero po wyremontowaniu szlaku do Trzebini czyli jak dobrze pójdzie pod koniec przyszłego roku.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *