Czy Zawodzie zahamuje?

Wczoraj wieczorem wybraliśmy się do katowickiej dzielnicy Zawodzie gdzie od pewnego, dłuższego czasu, budowany jest węzeł przesiadkowy. Dokładnie Zintegrowany Węzeł Przesiadkowy „Zawodzie”…


W 2017 roku powiedziane i podpisane zostało takie zamówienie dotyczące budowy centrum przesiadkowego  zlokalizowanego w dzielnicy Zawodzie, który ma powstać (i powstaje) pomiędzy ulicami Bagienną, Krakowską, Łączną i 1 Maja, nieopodal zajezdni Tramwajów Śląskich. Właśnie wtedy, końcem roku 2017,  Miasto Katowice podpisało umowę z konsorcjum w składzie ZUE S.A. (Lider) i UNIBEP S.A. na budowę Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego Zawodzie.

Zlecony wtedy zakres prac przewidywał między innymi budowę dwóch parkingów naziemnych, postoju dla autobusów, budynku dworca, wiat peronowych, wiat rowerowych, postoju taxi i miejsc krótkiego postoju typu Kiss & Ride. Obiekt centrum przesiadkowego ma zostać wyposażony w system dynamicznej informacji pasażerskiej, biletomaty, instalacji nagłośnienia oraz elementów małej architektury. I powoli widać, że z tego wszystkiego na Zawodziu będziemy mogli korzystać. A właściwie powinniśmy korzystać już. Wysoko układające się pod koniec 2017 roku strony ustaliły bowiem, ze centrum zostanie oddane mieszkańcom we wrześniu ubiegłego roku.

Nie pierwsza to inwestycja na świecie, której nie ukończono w planowanym terminie i jakby nie zamierzamy z tego tytułu pomstować. Po wczorajszej inspekcji jesteśmy w stanie zaryzykować stwierdzenie, że w najbliższej przyszłości, końcem końców, dostaniemy to centrum przesiadkowe do dyspozycji. Prace są już na ukończeniu i zarys całego miejsca jak to będzie funkcjonowało można sobie już wyobrazić. Kwestię czy to ładne czy brzydkie pozostawiamy estetom. Dla nas najważniejsze, by spełniło cel dla jakiego jest tworzone

Przy okazji budowy węzła zmieni się również organizacja ruchu na przyległych ulicach. Tylko nie to jest najważniejsze. Jesteśmy ciekawi czy są, a jak to jakie, plany dotyczące organizacji komunikacji autobusowej i tramwajowej po uruchomieniu centrum na Zawodziu. Bo najistotniejszą rzeczą będzie to, na ile ten obiekt będzie w stanie zahamować napływ samochodów do centrum Katowic. Bo taka będzie jego najważniejsza funkcja….

Fot. Tymoteusz Muszala, Silesia Info Transport 

3 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *