W Skoczowie pojawiają się perony

Polskie Linie Kolejowe donoszą na swojej stronie, że w Skoczowie widać już nowe konstrukcje nowych peronów. Wysokie i szerokie platformy oraz pochylnie ułatwią dostęp do pociągów wszystkim podróżnym. Przebudowa stacji to element inwestycji PKP PLK „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”, współfinansowanej z RPO województwa śląskiego. Efektem będą krótsze, bardziej atrakcyjne podróże koleją w Beskid Śląski.


W Skoczowie,  na trasie Chybie – Wisła Głębce,  będą dwa 200-metrowe szersze i wyższe perony, co zapewni podróżnym komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zostaną oświetlone. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery.

Widoczne są już także fundamenty lokalnego centrum sterowania, z którego będzie prowadzone zarządzanie ruchem pociągów. Wykonawca przebudowuje obiekty na szlaku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Szeroki zakres robót wymaga zmian w kursowaniu pociągów. Podróżni mają zapewnioną obsługę. Zastępcza komunikacja autobusowa Kolei Śląskich kursuje na odcinkach Bielsko-Biała – Skoczów – Ustroń – Wisła Głębce oraz Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń – Wisła.

Efektem inwestycji będą krótsze podróże w Beskid Śląski, np. z Katowic do Wisły Głębce w ok. 1h i 40 min, a więc o ponad 30 minut szybciej niż dotychczas. Zwiększy się dostęp do kolei, a podróżni skorzystają z nowych przystanków, m.in. Skoczów Bajerki oraz z wygodnych peronów na 7 stacjach i 10 przystankach, m.in. w Cieszynie, Goleszowie, Ustroniu i Wiśle Uzdrowisko. Przywrócone zostanie połączenie z Goleszowa do Cieszyna.

Wartość projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.

Fot. PKP PLK

3 komentarze

  1. I nikt nie raczył poprawić błędów w notce PLK, a można było wyłapać i napisać do Wisły Głębców czy Wisły Uzdrowiska…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *