„Lato z KD” z pomocą turystyce

Ruszyła wakacyjna akcja pn. „Lato z KD”, mająca na celu wsparcie odbudowy ruchu turystycznego. Będzie trwała przez trzy wakacyjne miesiące i docelowo swoim zasięgiem obejmie całe Województwo Dolnośląskie. Od 27 czerwca w ramach „Lato z KD” ze specjalnych udogodnień transportowych będą mogli skorzystać ci, którzy na kierunek weekendowego wypadu obiorą Milicz lub Park Krajobrazowy Gór Sowich. Ponadto, z biletem KD, podróżni otrzymają dodatkową zniżkę na bilet wejściowy do wybranych atrakcji.


– Dolny Śląsk jest wspaniały turystycznie, dlatego chcemy zachęcić jego mieszkańców oraz wszystkich, którzy odwiedzają nasze województwo, do poznania każdego jego zakątka. Praktycznie każdy znajdzie tu coś, co go urzeknie lub odpowie na jego zainteresowania Stawiamy na mocną promocję wszystkich walorów regionu, a do niektórych miejsc – dzięki aktywnemu współdziałaniu samorządów – zapewnimy dojazd nawet tam, gdzie nie docierają nasze pociągi– mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Efektem współpracy spółki z samorządami lokalnymi i instytucjami są autobusy, które będą dowozić pasażerów bezpośrednio z dworców kolejowych do dedykowanych atrakcji. Spółka porozumiała się już w tej sprawie z gminą Bielawa i gminą Stoszowice oraz samorządową spółką Stawy Milickie S.A. Po zakupie biletu Kolei Dolnośląskich, pasażerowie będą mogli bezpłatnie skorzystać z transportu autobusowego. Osoby, które wybiorą Stawy Milickie, dojadą z milickiego dworca bezpośrednio do Rudy Sułowskiej, na której terenie znajduje się kompleks Stawów Milickich. Natomiast na amatorów Parku Krajobrazowego Gór Sowich w Bielawie będzie czekał autobus, którym dotrą do Jeziora Bielawskiego, na Leśny Dworek lub aż do Srebrnej Góry.

– Formuła tej akcji pozwala nam na stałe poszerzanie jej zasięgu. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi samorządami, dzięki którym w najbliższych kilkunastu dniach powinniśmy znacząco ułatwić dojazd do następnych ważnych punktów turystycznych, głównie w Karkonoszach, choć nie tylko – kontynuuje Rodak.

Spółka nie zapomina również o miejscach, do których bezpośrednio można się dostać jej pociągami. Intensywną promocją, połączoną ze współpracą z instytucjami kultury i miejscami aktywności objęte zostaną połączenia m.in. do Szklarskiej Poręby, Kudowy Zdrój czy Wrocławia.

Równie ważnym założeniem całego przedsięwzięcia jest wspólna promocja ruchu i kierunków turystycznych przez KD i ich Partnerów. Każdy z podmiotów biorących udział w „Lato z KD”, oprócz wzajemnego komunikowania o uczestnikach akcji, może liczyć także na wsparcie ze strony spółki w zakresie popularyzowania swojej oferty. KD uruchomią dedykowaną stronę internetową LatoZKD.pl oraz ruszą z szeroko zakrojonymi działaniami reklamowymi w mediach społecznych i tradycyjnych, które uzupełnią kampanię informacyjną w pociągach i kanałach sprzedaży.

Jesteśmy największym przewoźnikiem w regionie, spajamy całe województwo. Czujemy się więc w obowiązku, aby najmocniej oddziaływać na rzecz odbudowy ruchu turystycznego. Natomiast każdy samorząd lub instytucja, która chciałaby wzmocnić promocję swoich atutów turystycznych może do nas w każdej chwili dołączyć. Nasza inicjatywa jest otwarta dla wszystkich – kończy rzecznik.

Fot. Koleje Dolnośląskie

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *