Wiślanka – raport kolejny

Czas na kolejny raport z postępu prac na wiślance. Minęły już ponad trzy miesiące od rozpoczęcia robót, stąd zaprzyjaźnione z nami osoby po raz kolejny wybrały się na linię 157 by na własne oczy przekonać się jak wygląda zaawansowanie prac na tym najpopularniejszym turystycznym szlaku naszego województwa. Z tego co oglądamy na zdjęciach to wygląda na to, że pozostaje nam wierzyć, że jesienny termin powrotu pociągów na szlak Bronów – Bieniowiec – Chybie – Skoczów jest raczej niezagrożony.  Dzisiaj w oczach obiektywów Tomasza Bujoka i Tymoteusza Muszali  odcinek Pierściec – Skoczów. 


Fot. Tomasz Bujok, Tymoteusz Muszala

3 komentarze

  1. Z całym tym remontem wszyscy się jarają a mnie zastanawia jedno:
    – po co 200m perony?
    – budowa LCSa i brak w planie dodatkowych torów do ramp/placów ładunkowych to tak naprawdę śmierć dla ewentualnego powrotu możliwość skorzystania z transportu towarów. Samo „wpiecie” ewentualnej bocznicy w system bez fizycznych kosztów budowy to ok 1,5 mln zł. Która firma tyle wyłoży??? Czy ktoś to aby wszystko dobrze zaplanował? Ja powątpiewam.

  2. Ja widzę i pozytywy i negatywy. Jak to w życiu, każdy kij ma dwa końce.

    Pozytywne jest to, że taki remont w ogóle się zaczął. Remont torów kolejowych do tak zakorkowanej w weekend Wisły aż się prosił od dobrych kilku lat ! ! !

    Co do negatywnej strony, to remont, i w ogóle idea takiego remontu, mogły być trochę bardziej całościowo pomyślane. Mianowicie, jak już remontować odcinek Goleszów – Cieszyn, to może od razu wraz z odcinkiem Bielsko – Skoczów?? Jak remontować odcinek Skoczów – Pierściec, to może z przełożeniem odcinka Skoczów – Jasienica bardziej na północ, gdzieś bliżej Kiczyc, aby wyelimiować jeden przejazd kolejowy za drugim, zarówno w ciągu ulicy Bielskiej, jak i Góreckiej w Skoczowie.

    Jak budować przystanki kolejowe Skoczów Osiede (Bajerki), Wisła Jawornik, Cieszyn Uniwersytet i Ustroń Poniwiec, to może warto by też pomyśleć o przystanku Czechowice Dziedzice Ochodzka (przy rozwidleniu torów na Goczałkowice i Czechowice) – koło Czechowic też trwa remont, aby ułatwić przesiadki między pociągami Katowice – Cieszyn, Katowice – Wisła z pociągami Chybie – Bielsko.

    Jednoczesny remont odcinków: Goleszów – Cieszyn oraz Goleszów – Ustroń aż sugeruje, aby jeszcze dobudować łącznicę, umożliwiającą jazdę pociągu bez zmiany czoła w relacji Cieszyn – Ustroń – Wisła Głębce, oczywicie wraz z przystankiem Goleszów Centrum gdzie bliżej centrum samego Goleszowa. Także po to, aby raz: Goleszów był lepiej skomunikowany ze światem, a dwa: aby mogły kursowac pociągi bez przesiadki i bez zmiany czoła Frydek Mistek – Wisła Głębce, może nawet Ostrawica – Wisła Głębce. Bywam raz po raz w Wiśle i obserwuję, że z roku na rok przyjeżda tam coraz więcej turystów zza Olzy. Natomiast po czeksiej stronie Beskidów nie ma takiego kurortu, jak po polskiej stronie są: Ustroń, Wisła czy Szczyrk. Może Ostrawica pod Łysą Górą (Ostravice u Lyse Hory) albo Bystrzyca nad Olzą lub Nydek trochę służą za ,,kurorty,, ale do astmosfery kurorów z promenadą (porównaj Zakopane z Krupówkami) wioskom i miasteczkom po czeskiej stronie Beskidów na prawdę daleko.

    Także pomysł pociągu Wisła Głębce – Cieszyn – Zebrzydowice (- bus Jastrzębie lub nawet Wodzisław) mógłby być wzięty pod uwagę. W zależności, jak ułożą się plany zbudowania nowej linii kolejowej z Katowic do Jastrzębia i-lub Bogumina-Ostrawy, tak do takiej linii można by jakoś podpiąć boczną linię Wisła – Zebrzydowice.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *